El Periódico de L'Hospitalet

Hospitalet

Agbar instal·larà a L'Hospitalet comptadors intel·ligents per a la lectura del consum d'aigua

La companyia adaptarà els 115.000 equips existents al municipi de forma progressiva

1
Es llegeix en minuts
EUROPA PRESS / L'HOSPITALET DE LLOBREGAT

Agbar desplegarà en els propers anys el sistema de telelectura en tots els comptadors d'aigua de L'Hospitalet de Llobregat, de tal manera que el 2020 la companyia preveu haver adaptat els 115.000 comptadors existents al municipi, el que permetrà conèixer de forma telemàtica el consum d'aigua.

L'alcaldessa de L'Hospitalet, Núria Marín, i el president executiu d'Agbar i del Consell d'Administració d'Aigües de Barcelona, Àngel Simon, han firmat aquest dimecres el conveni per implantar el sistema de telelectura en tots els comptadors de la segona ciutat de Catalunya.

Ajuntament i Agbar han acordat un pla de desplegament que en una primera fase inclourà la implantació dels comptadors intel·ligents al Districte Econòmic --on hi ha més de 200 empreses--, a la zona industrial de la carretera del Mig, les vivendes socials de la ciutat, els barris de La Florida i Pubilla Cases, i els edificis, equipaments i instal·lacions de reg municipals.

DESPLEGAMENT FINS AL 2020

Segons ha informat el consistori en un comunicat, en fases successives la telelectura s'implantarà a tot el municipi, amb la previsió que en un termini de tres anys s'hagin desplegat les 72 antenes necessàries per operar i que el 2020 s'hagin adaptat els més de 115.000 comptadors de L'Hospitalet.

Aigües de Barcelona assumirà el cost de la instal·lació dels equips, que permetran conèixer de manera telemàtica i en temps gairebé real el consum d'aigua, afavorint l'eficiència en la gestió d'aquest recurs i fomentant el consum responsable i sostenible, segons ha destacat la companyia.

Durant la firma del conveni, l'alcaldessa de L'Hospitalet ha afirmat que "l'objectiu de l'Ajuntament és aprofitar les solucions tecnològiques de forma que reverteixin en el benestar dels ciutadans".

Notícies relacionades

Actualment, diversos municipis de l'àmbit de gestió d'Aigües de Barcelona ja disfruten de comptadors intel·ligents, però L'Hospitalet es convertirà en la ciutat més gran de Catalunya que tindrà implantada aquesta tecnologia per a tota la ciutadania.

Més notícies de L'Hospitalet