SANT ANDREU
Alumnes de la Llotja acampen contra l'enderroc de 5 classes
La construcció d'un poliesportiu afecta diversos pavellons de l'escola

Tendes de campanya on dormen els alumnes. /
El mateix any que l'Escola Superior de Disseny i Art Llotja (Pare Manyanet, 40) celebra el seu flamant 240 aniversari, un grup d'alumnes protesten contra els plans d'enderrocament d'una part del centre per a la construcció d'un nou poliesportiu a la Sagrera. Els joves dormen des del 6 de maig passat en unes tendes de campanya situades dins del recinte de l'escola.
«No tenim res en contra de la construcció d'aquest equipament per al barri. Només demanem que es construeixi en altres terrenys, que n'hi ha, per no enderrocar unes instal·lacions úniques a Catalunya», aclareix l'Assemblea d'Alumnes de l'Escola Llotja.
Els alumnes estan acampats amb la complicitat del professorat, que ha constituït una comissió de seguiment. «A les naus afectades per la construcció del poliesportiu Camp del Ferro es realitzen els graus de pedra, fosa, forja, fusta i il·lustració. Reubicar aquestes especialitats a la resta del centre és molt complicat per l'espai que requereixen i el soroll i la pols que generen. No entenem per què volen tirar a terra uns equipaments educatius ideals, en què el Consorci d'Educació de Barcelona ha invertit l'últim any 50.000 euros per comprar un forn. Això és malgastar els diners», explica Albert Valls, professor d'escultura i membre de la comissió de professors.
Encara que admeten que tenen el temps en contra perquè està previst que les obres comencin el febrer del 2016, esperen poder parar i fer replantejar el projecte amb l'assessorament d'urbanistes experts. De moment, ja han recollit més de 2.000 firmes.
ALTERNATIVES POSSIBLES /«Podem entendre el compromís amb algunes entitats com el Club Patí Congrés, que fa 23 anys que estan esperant un pavelló en condicions, però creiem que hi ha altres terrenys molt a prop, com el de la Torre de la Sagrera o darrere de l'actual piscina d'estiu de barri, on un poliesportiu lluiria molt més i no estaria tan encaixonat», explica Alicia Gallego, que també és professora del centre.
L'ajuntament ha ofert com a alternativa a les naus afectades la construcció d'un nou edifici al recinte, on ara està ubicat el Banc d'Aliments del barri. «No poden enderrocar les naus i oferir un pla executiu a set anys vista. ¿I mentre no es construeixi? ¿On cursem aquests graus?», es pregunta l'assemblea. H
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE