districtes. Horta-Guinardó
Veïns amb veu i vot
Els habitants dels entorns de la plaça d'Herta Frankel i dels jardins del Príncep de Girona decideixen el futur d'aquests espais amb processos participatius promoguts pel districte
És un fet indiscutible que els polítics i els tècnics de l'ajuntament van i vénen. Els veïns, en canvi, es queden. Sota aquesta premissa, qualsevol obra important a la via pública hauria de ser consultada abans amb els ciutadans que viuen i treballen a la zona. El Districte d'Horta-Guinardó comparteix aquesta visió de la política diària i, per això mateix, ha impulsat dos processos participatius per decidir el futur de la plaça d'Herta Frankel i els jardins del Príncep de Girona.
Malgrat aquestes bones intencions, aquests processos consultius, iniciats a finals d'octubre i pendents de recompte, han rebut algunes crítiques, sobretot en el cas de l'anomenada plaça d'Herta Frankel, un descampat de sorra a tocar mateix del Centre Cívic Teixonera.
POLÈMIC DESCAMPAT / L'ajuntament va distribuir el 24 d'octubre passat unes enquestes on es demanava als veïns i comerciants de la Teixonera que triessin entre una plaça pública o un aparcament en millors condicions amb possibilitat d'albergar les festes emblemàtiques del barri de manera ocasional.
Aquestes opcions no convencen l'Associació de Veïns Teixonera, que exigeix al Districte el projecte d'aparcament per a 250 places de cotxe i una guarderia pública promès per l'anterior consistori, de diferent color polític. «Els veïns fa molts anys que demanem una solució al problema d'aparcament al barri», recorda Lluís Caurell, president de l'entitat veïnal. El consistori finalment es va fer enrere per falta de veïns interessats. «No va tenir gaire èxit perquè eren places a 50 anys i la gent s'estima més llogar o comprar», puntualitza Caurell.
«No volem solucions provisionals. Preferim que l'Ajuntament inverteixi aquests quatre duros en alguna cosa més útil, com ajudar els veïns desallotjats del carrer de Santa Rosalia, afectats per filtracions d'aigua», explica Caurell. La regidora d'Horta-Guinardó, Francina Vila, respon a això amb fermesa: «No s'han de barrejar temes. Són coses independents. Els veïns ja han estat reallotjats i estem treballant perquè recuperin la normalitat al més aviat possible».
També hi ha entitats com l'Associació de Festes Taxonera i la Penya Barcelonista Teixonera, encantades amb la consulta municipal. «Falten places per reunir-nos i per a nosaltres seria perfecte que l'aparcament pogués servir per realitzar castells i per a altres festes», explica Francesc Subirats, president de les dues entitats.
Notícies relacionadesUN LLAC BRUT / El procés participatiu per definir la remodelació dels jardins del Príncep de Girona va tenir lloc el passat 26 d'octubre. No hi va haver enquesta, com en el cas d'Herta Frankel, però sí que van poder fer constar les seves inquietuds i queixes en plafons i taules de treball. «El llac és un niu de porqueria i haurien de millorar el manteniment o treure'l. Hem suggerit que en redueixin la mida per guanyar espai», explica Maria Rodríguez, presidenta de l'Associació de Veïns del Baix Guinardó.
Rodríguez valora molt positivament la jornada, encara que intueix que les millores «van per llarg» perquè hi ha previstes diverses reunions per al 2015. «A ningú se li escapa que vénen eleccions municipals i que ara toca tenir-nos contents i entretinguts», afegeix la representant veïnal. H
- Famosos Ferran Adrià desvela a 'Col·lapse' la frase que li va dir Xavi Hernández: "Se'm va quedar sempre al cap"
- Preus rebaixats Ni Lidl ni Carrefour: aquest és el supermercat 'low cost' que arrasa a Espanya
- Urbanisme BCN traurà a concurs la Torre Ona de Glòries abans de final d’any
- Conflicte Una manifestació a Mataró acaba amb salutacions feixistes
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- Pòdcast | Mamarazzis Pep Guardiola i Cristina Serra, separats i sense reconciliació a la vista
- Com a projecte llei El Parlament avala la rebaixa de l’IRPF a les rendes més baixes i els canvis en l’impost de transmissions patrimonials
- En una interlocutòria El Suprem rebutja indultar per segona vegada els condemnats del procés als quals rebutja aplicar l’amnistia
- Reunió Anual Cercle d'Economia Catalunya construirà 21.289 pisos socials en solars de 226 municipis
- Consells pràctics Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones