Un nou mercat
El Barça persegueix la moda: així és l’«aposta estratègica» que converteix els jugadors en models

El Barça, sigil·losament, va convertir els passadissos de les entranyes del Camp Nou en íntimes passarel·les de moda. El club va aconseguir relluir un desconegut ‘glamur’ del vell estadi, ara gairebé enderrocat per les obres, i fins i tot està traient llustre a l’Estadi Olímpic Lluís Companys. Tot això, a través dels seus futbolistes, convertits en models ocasionals quan acudeixen, per exemple, a l’estadi un dia de partit.
El Barça, caní com està, aprofita l’estrebada dels seus esportistes per explotar una nova via de negoci: crear col·leccions pròpies de moda. «Són una aposta estratègica», expliquen des de l’entitat. Peces que van més enllà de l’esportiu, pensades per al dia a dia, i que alguns dels jugadors llueixen. «Durant els últims anys les samarretes de futbol han anat més enllà de l’estadi i del dia de partit, passant a ser peces clau de la indústria de la moda. La moda esportiva es vesteix com a expressió d’identitat i com a icona d’estil», exposen. I per estirar aquesta nova relació futbol-moda el club aprofita el seu potencial mediàtic i les seves eines. En aquest sentit, el club va anunciar aquest divendres el llançament d’una col·lecció de roba dissenyada per la firma holandesa de moda urbana Patta (i, en aquest cas, també Nike).

Pep Guardiola desfila per a Antoni Miró el 1993 /
A les xarxes socials de l’equip blaugrana es pot observar com la relació entre el Barça i la moda ha anat a més. I, concretament, amb els jugadors. «Utilitzàvem models, però últimament estem agafant més futbolistes. Vam veure que, al final, no hi ha millor ambaixador que els mateixos jugadors», expliquen. No és nou que futbolistes facin incursions en la moda, tot i que sí que és remarcable que sigui el mateix club qui ho potenciï com a aposta de màrqueting. Del Barça, recordaran quan Pep Guardiola va desfilar per a Antoni Miró el 1993.
Èxit de venda
Sense una periodicitat fixa, el club llança col·leccions –«realment, es venen molt bé»– més o menys cada dos mesos. Una de les últimes de l’estiu passat, anomenada ‘Festival’, estava inspirada en ‘looks’ que es veuen en aquests macroesdeveniments de música en directe. «Amb aquesta, per exemple, busquem trobar relació amb el tema de Spotify [la plataforma de ‘streaming’ és el principal patrocinador de l’equip]», exposen des del club. Per a cada col·lecció miren els perfils que hi ha a la plantilla. «Intentem agafar jugadors que encaixen més amb l’estil», comenten.
Notícies relacionades
Aquestes col·leccions no tenen res a veure amb Nike, marca que vesteix els equipaments esportius, sinó que es gestionen totes des de Barça Licensing&Merchandising (BLM), la venda del 49% d’aquesta societat està aprovada per l’assemblea com una possible futura ‘palanca’ d’ingressos. «La joia de la corona», la va definir el vicepresident econòmic, Eduard Romeu. Fa uns dies el club va informar del tancament de comptes: BLM va registrar un augment del 54% en vendes a les botigues físiques respecte a l’exercici anterior, coincidint amb l’obertura de vuit punts de venda.
Els jugadors, expliquen, han recollit el guant i col·laboren en les sessions de fotos com en les comentades arribades a l’estadi lluint alguns dels dissenys que es comercialitzen. Un dia el club va col·locar una càmera per caçar els modelets dels futbolistes a l’entrar a l’estadi... I bingo: contingut altament viral a les xarxes del Barça. Especialment cridaners (i comentats) són els ‘looks’ de Koundé, un dels que s’ho ha pres més seriosament i amb gust. «No se’ls imposa, però ells es presten a fer aquestes coses, ho tenen molt interioritzat», diuen. Tampoc és cap secret que un dels que més atracció generen a xarxes socials és Gavi. L’edat i, sobretot, el rendiment esportiu compten a l’hora de generar ‘engagement’ a xarxes socials, avisen. L’èxit a les xarxes, doncs, també depèn de si entra o no la piloteta.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- El nou pontificat El nord-americà Lleó XIV, un Papa per bastir ponts al diàleg
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Obertura de diligències La Fiscalia Europea investiga per malversació el supercomputador quàntic de Barcelona impulsat per Sánchez
- Enginyeria genètica Els creadors dels llops gegants de Joc de Trons afirmen que són a prop de «tornar a la vida» els tigres de Tasmània
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez