setmana de l'alta costura

París rememora els grans anys de la moda amb Schiaparelli i Dior

Giambattista Valli evoca la primavera en la seva col·lecció

Una de les models en la desfilada de Marco Zanini per a la casa Schiaparelli. / FRANÇOIS GUILLOT (AFP)

Una de les models en la desfilada de Marco Zanini per a la casa Schiaparelli.
Els barrets de Schiaparelli, inconfusibles en la desfilada d’aquest dilluns a París.
Vestit de nit, creació del dissenyador italià Giambattista Valli per a la Setmana de l’Alta Costura de París.
El dissenyador belga Raf Simons va presentar la seva col·lecció per a la ’maison’ Dior a París.

/

1
Es llegeix en minuts
SARA ANDRADE / Barcelona

París ha donat per inaugurada la seva setmana de l'alta costura, la més important juntament amb Milà i Nova York. Res del que passa passa desapercebut per als grans de la moda. 

Aquest dilluns va tenir lloc l'esperat retorn de la casa Schiaparelli des del seu tancament el 1954. El nou dissenyador, Marco Zanini, tenia el llistó molt alt en el seu debut, però va estar a l'altura, amb una col·lecció que continuarà amb l'estil de Schiaparelli, surrealista i com ell havia dit, fidel a la icònica dissenyadora. 

Zanini va jugar amb el negre tan utilitzat per la dissenyadora als anys 30, encara que hi va posar la guinda canviant el negre del vestit de núvia pel blanc. El vestit joia de la col·lecció d'estil romàntic concentrava 2.000 hores de treball, 50 metres de tul i 140 de 'chifon' i, tot i així, no pesava. Zanini no es va oblidar dels estampats i del rosa 'shocking'. El punt més Schiaparelli el van posar les perruques simulant l'estètica d'Emilie Flögue i els barrets estrambòtics. 

Feminitat i fantasia 

El dissenyador Raf Simons sembla haver trobat l'essència de la 'maison' Dior amb una col·lecció d'alta costura en majúscules. Inspirat en la ceràmica de Valentine Schlegel, Raf Simons ha dissenyat una col·lecció de vestits amb silueta 'bar', molt Dior i 'peplums'. El més destacat van ser les vambes d'esport més 'fashion' que mai.

Notícies relacionades

Poques hores més tard, Giambattista Valli feia volar la imaginació amb una col·lecció plena de flors, com si es tractés d'un jardí. Valli ha jugat amb bucles i el volum en els seus vestits, que barregen els blocs de color per aconseguir un resultat impecable. El modista ha apostat per la pedreria en els seus vestits i els ha  donat un toc harmònic i elegant. 

Durant la jornada d'aquest dimarts, París serà més alta costura que mai amb les col·leccions de la casa Chanel, Stéphane Rolland i Bouchra Jarrar.