Gustos irreverents
Els 5 vins i vermuts atrevits favorits del cellerer Àlex Virgili
El director general de Virgili Bros, grup que amb els seus germans Albert i Jordi ha llançat divertides referències com Xitxarel·lo, Cabronet i El Bandarra, tria ampolles sorprenents

Els germans Àlex, Albert i Jordi Virgili (Virgili Bros) han sigut capaços d’arrencar somriures a glops gràcies a projectes com el vi blanc Xitxarel·lo, el vi negre Cabronet i el vermut Bandarra. Àlex, el director general del grup, escull cinc vins i vermuts atrevits que li encanten. Són aquests.
1. Rosae (Cava Rimarts)
«És com beure’s un salmó fumat»

«Aquest cava és la bomba. Vaig visitar les caves de Rimarts, a Sant Sadurní d’Anoia, i vaig flipar amb aquest Rosae. El fan fumant les barriques i passant-hi el vi només unes hores perquè agafi la textura fumada. És com beure’s un salmó. Un ‘pinot noir’ gastronòmic molt juganer que sorprèn tothom que el prova».
2. HU-HA (Bodegas Arráez)
«Fet amb el ‘dj’ Chimo Bayo»

«Un boval fresc i llaminer de molt sentit de l’humor. Els de Bodegas Arráez han elaborat aquest vi amb el ‘dj’ Chimo Bayo i, segons la seva etiqueta, el raïm «ha sigut seleccionat minuciosament sota el mètode “esta sí, esta no, esta me gusta me la como yo”». Vam conèixer el Toni, el seu enòleg i propietari, i ens vam entendre de seguida. Una beguda amb esperit revolucionari» que vol acostar el vi a la gent jove».
3. El Pacto (Celler Hacienda López de Haro)
«Ideal per a un armistici amb la teva sogra»

«Hacienda López de Haro, del grup Vintae, és d’aquests cellers que s’ho fan tot. El treball a la vinya, el vi, la comunicació... tot. És el nostre soci en el projecte Democratic Wines i el nostre referent en molt aspectes. M’encanta El Pacto, un ull de llebre del 2017 de la Sonsierra corpulent però fàcil de beure. Ideal per pactar un armistici amb la teva sogra. ¡Proveu-lo!».
4. Vermut (Casa Mariol)
«Un referent de canallisme»

«Per nosaltres és un referent de canallisme. Juntament amb les vermuteries Morro Fi, Casa Mariol va ser el gran impulsor del renaixement del vermut fa 10 anys. Elaborat amb macabeu i macerat amb 150 espècies, aquest vermut és dels meus preferits per la seva frescor i l’originalitat del seu ‘packaging’».
5– El Bandarra (Democratic Wines)
«Suau, llaminer i gamberro»

«Aquí fem una mica d’autobombo, però és que El Bandarra és la nostra gran joia i resumeix la nostra filosofia de vida: terrasseta, xivarri i bon rotllo.
Notícies relacionadesLa recepta la va parir el meu avi i nosaltres l’hem volgut continuar igual. L’ampolla és tipus gasosa antiga i homenatja l’època daurada del vermut.
El Bandarra és suau, llaminer i gamberro, fet amb macabeu i xarel·lo macerats amb més de 50 botànics. Més que un vermut: ¡és una actitud!».
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Habitatge turístic Multes de fins a mig milió d’euros per als propietaris d’habitatges que no realitzin aquest tràmit
- Accident Dos vianants ferits en ser atropellats per un autobús H12 a la Gran Via de Barcelona
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Una genial Vicky López gaudeix a la ‘platja de Berna’
- El 50% de les assegurances a Espanya es contracten a través de mediadors
- Espanya ultima l’esborrany de l’estratègia espacial per créixer a la UE
- Un accident de trànsit acaba amb la vida de Diogo Jota
- El Tour es prepara per al duel entre Pogacar i Vingegaard