La bíblia dels gurmets
Guia Michelin 2023: Atrio i Cocina Hermanos Torres, nous tres estrelles (i Barcelona, capital ‘gastro’)
Els bessons Sergio i Javier Torres tornen la capitalitat gastronòmica a Barcelona, que suma tres restaurants ‘tri’ i 38 estrelles
El restaurant de Càceres pal·lia el dolor pel robatori del seu valuós celler amb el tercer entorxat
Consulta aquí la llista completa de noves estrelles Michelin

Les portes de l’olimp gastronòmic s’han obert aquest any de bat a bat, i mai més ben dit, perquè han sigut un parell els restaurants acceptats en l’exclusiu club dels tres estrelles Michelin: Atrio (Càceres) i Cocina Hermanos Torres (Barcelona) han aconseguit, després d’anys d’esforç i excel·lència, aparèixer entre els més grans de la guia del 2023, presentada aquesta nit a Toledo. Des de la guia del 2018 no ingressaven al paradís dos restaurants de cop (llavors van ser Àbac –Barcelona– i Aponiente –El Puerto de Santa María, Cadis–).
Tres premis especials
La Guia Michelin també ha atorgat tres premis especials: Xef Jove, Xef Mentor i Servei de Sala.
Premi al Xef Jove 2023: Cristóbal Muñoz (Ambivium, a Peñafiel). «Reconeix la feina del xef d’Almeria Cristóbal Muñoz, que amb només 32 anys dirigeix esplèndidament les cuines del restaurant Ambivium (una estrella Michelin i una estrella verda). Format amb cuiners de prestigi com Francis Paniego, Dani García o Paco Pérez, aquest jove xef busca l’harmonització perfecta entre la part sòlida i la líquida, proposant una cuina creativa i innovadora que sigui capaç d’emocionar sense oblidar les nostres arrels».
Premi al Xef Mentor 2023: Joan Roca (el Celler de Can Roca, a Girona). «Rep aquest guardó com a reconeixement a la seva tasca formant diferents generacions de cuiners, ja que tots els que han passat per casa seva han sentit el seu immens amor per la professió i, des de la proximitat, han pogut aprendre tant les tècniques més avantguardistes com els valors d’entrega i sacrifici implícits».
Premi al Servei de Sala 2023: Toni Gerez (Castell Peralada, a Peralada). «Aquest nou premi reconeix l’esplèndida tasca de Toni Gerez a Castell Peralada (una estrella). Exerceix magníficament com a director de sala i sommelier, funcions que broda, tot i que de cara al client destaca especialment quan presenta el meravellós carro de formatges que va passant per les taules, ja que ell mateix revela les característiques en boca de cada un i, des de la més absoluta passió, ens fa partícips dels seus vastos coneixements».
No tot han sigut somriures a Toledo. També llàgrimes per la pèrdua d’una estrella. És el cas d’Estany Clar (Cercs), Trivio (Conca), Kabuki (Madrid) i Mirador de Ulía (Sant Sebastià), i d’Auga e Sal (Santiago de Compostel·la) i eMe Be Garrote (Sant Sebastià) per tancament, i de Cebo (Madrid) per canvi de gestió.
La llista de les noves estrelles de la Guia Michelin 2023 (per ordre alfabètic)
La llista de les noves estrelles de la Guia Michelin 2023 (per ordre alfabètic)TRES ESTRELLES
Atrio (Càceres)
Cocina Hermanos Torres (Barcelona)
DUES ESTRELLES
Deessa (Madrid)
El Rincón de Juan Carlos (Adeje, Tenerife)
Pepe Vieira (Serpe, Pontevedra)
UNA ESTRELLA
Ababol (Albacete)
Ajonegro (Logronyo)
Aleia (Barcelona)
AlmaMater (Múrcia)
Alquimia-Laboratorio (Valladolid)
Ancestral (Illescas)
Arrea! (Santa Cruz de Campezo)
Ceibe (Ourense)
Cobo Evolución (Burgos)
Código de Barra (Cadis)
Come (Barcelona)
Enigma (Barcelona)
Etxeko Ibiza (Es Canar, Eivissa)
Ferpel (Ortiguera)
Fusión19 (Mur, Mallorca)
Gente Rara (Saragossa)
Kaleja (Màlaga)
La Finca (Loja)
Mont Bar (Barcelona)
Monte (San Feliz)
Montia (San Lorenzo d’El Escorial)
Oba- (Casas-Ibáñez)
O’Pazo (Padrón)
Ravioxo (Madrid)
San-Hô (Adeje, Tenerife)
Slow & Low (Barcelona)
Tabaiba (Las Palmas de Gran Canària)
Ugo Chan (Madrid)
Zuara Sushi (Madrid)
Barcelona Restaurant Restaurants Barcelona Restaurants de Pau Arenós Cuiners Sergio Torres Javier Torres Estrelles Michelin Gastronomia On menjar avui
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos