Agafa pa i suca
No sense el meu litxi
Ès un ritual compulsiu, un tràngol que rivalitza amb les pipes Els cines els haurien d’incloure ja en la seva oferta de ‘snacks’. Els litxis són les noves crispetes
Les fruiteries del mercat els exhibeixen en irresistibles safates, en primera línia de foc, sense donar-me marge per temperar els baixos instints i no sucumbir a les temptacions de la polpa oriental. L’esperit és fort, diuen, però en el meu cas la debilitat de la carn venç per golejada quan hi ha litxis en joc. I cada hivern va a pitjor.
El litxi és la llet. Pot amb mi. Una bogeria insondable s’apodera de mi quan el meu sofisticat litxi-radar detecta moguda. I els compro a cops de pala, com si fossin caramels. He d’aconseguir-los tots, com els feliços Pokémon. Dimonis, en cas d’holocaust nuclear, juro per la papada de Gérard Depardieu que la pluja àcida no m’agafarà sense un parell de quilos de litxis a la nevera.
Les noves crispetes
Notícies relacionadesQuan has creuat el llindar del litxi, els snacks deixen de tenir sentit. Les mandarines et semblen una grolleria. Les xips de kale t’arrenquen més badalls que una telenovel·la ucraïnesa. Aquestes galetetes salades de sobte tenen pitjor gust que una cançó de Juan Camus. Menjar litxis no és una brometa, és un ritual compulsiu, un tràngol que rivalitza amb les pipes.
Quan et desfàs de la seva rugosa closca, accedeixes a un univers de frescor addictiva, deixes que la polpa t’embolcalli la llengua, fins i tot trobes un pervers plaer en el tacte encerat del pinyol. I entres en l’espiral, els devores com si els fabriqués Churruca. Conec la llegenda negra d’aquesta fruita (el 2017 se li va atribuir la mort de diversos nens a Bihar, l’Índia), però penso ser-li tan fidel com Fran Lebowitz a la nicotina. Els litxis són les noves crispetes; de fet, parlo per tots els fidels a aquesta fruita xinesa quan dic que els cines els haurien d’incloure ja en la seva oferta de snacks.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- MUNDIAL DE CLUBS Xabi Alonso trenca amb l’oficialisme d’Ancelotti i demana reforços després de quedar-se sense Zubimendi
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Notes de tall 2025 a Tarragona: cercador i llista per carreres