De la videoconsola a la gespa

FIFA 21 provoca el rècord d’audiència en el futbol holandès

L’Ajax-PSV va registrar 1,46 milions d’espectadors

La impactant xifra es deu que el guanyador del partit tindria un jugador millorat al simulador de futbol

FIFA 21 provoca el rècord d’audiència en el futbol holandès
2
Es llegeix en minuts
Joan Carol

El clàssic de l’Eredivisie es coneix als Països Baixos com De Topper. En el sempre emocionant partit entre l’Ajax d’Amsterdam i el PSV Eindhoven han jugat futbolistes tan mítics com Johan Cruyff, Ronaldo Nazario i Arjen Robben. Fins i tot alguns han defensat l’elàstica dels dos equips com Patrick Kluivert, Klaas-Jan Huntelaar i l’actual entrenador del Futbol Club Barcelona, Ronald Koeman. Ara, amb dues plantilles que han deixat de ser potències mundials, s’ha registrat al rècord d’espectadors en un partit de l’Eredivisie, i no ha sigut per les estrelles que eren al terreny de joc. Gràcies al videojoc FIFA, una enorme quantitat de jugadors del mode de joc Ultimate Team van sintonitzar De Topper per veure quina carta del joc tindria les seves estadístiques augmentades.

FIFA Ultimate Team és una manera de joc en la qual, recordant la infància de molts, els jugadors han d’aconseguir la carta de cada futbolista per poder utilitzar-les en els partits. Així com en les col·leccions de tota la vida, les cartes es poden aconseguir comprant sobres. Ja sigui amb monedes del joc o amb diners reals, l’opció de confiar en la fortuna no podia faltar quan es tracta d’una col·lecció.

Notícies relacionades

Però hi ha altres maneres d’aconseguir els futbolistes. Es poden adquirir en un mercat de transferibles, en el qual tots els usuaris de FIFA poden comprar i vendre. També existeix l’opció d’aconseguir noves cartes a través de desafiaments jugables –com guanyar X partits– o amb competicions setmanals. Finalment, existeixen els desafiaments de creació de plantilles, en els quals els jugadors poden entregar una sèrie de cartes a canvi d’un jugador especial o de sobres. Aquest últim és el cas de les cartes Showdown de Sean Klaiber i Donyell Malen.

Les Showdown són un tipus de carta que depenen dels resultats de la vida real. EA SPORTS, l’empresa distribuïdora del FIFA, decideix un partit en el qual posar el focus i del resultat dependrà que carta aconsegueix una millora. La setmana passada el partit destacat va ser el Vil·la-real - Sevilla, amb Acuña convertint-se en un dels millors laterals del videojoc gràcies a la victòria dels de Lopetegui. Aquesta setmana, el partit destacat ha sigut De Topper, i tant Sean Klaiber del Ajax com Donyell Malen del PSV han vist augmentat en un punt la valoració de la seva carta Showdown per l’empat a dos gols entre els dos conjunts. Malgrat que el partit es va jugar diumenge, la millora en les estadístiques no va ser instantània, i des del mateix compte de l’Ajax han dit fent broma a EA SPORTS que s’han pres el seu temps en augmentar els atributs del lateral Klaiber.