"Millor equip i moto, sí; ¿millor pilot? Esperem al novembre"
El pilot de Cervera té la sensació, fins i tot la certesa, que la gent ja l’ha convertit en campió el primer dia de l’any.

Marc Márquez celebra, hoy, su triunfo en Tailandia. /
Això només acaba de començar, bé, segons afirma Marc Márquez, això comença "de veritat" amb la carrera d’aquest diumenge a Buriram, Tailàndia.
Però ell no deixa de llegir, veure i sentir que guanyarà la majoria de les carreres, que torna a ser el millor, que s’assembla cada vegada més al MM93 del 2019 i que no té rival. "M’agrada que la gent cregui que torno a ser campió perquè això significa, fonamentalment, que confien en tu, però això és molt llarg i molt dur. I molt imprevist".
L’equació és senzilla: millor moto, millor equip, millor pilot, són faves comptades. "¿Millor moto?, sí. ¿Millor equip?, sí. ¿Millor pilot?, t’ho diré al novembre, esperem al novembre". I ningú el traurà del seu discurs i, molt menys, de les seves caselles. Ja té 32 anys, 267 carreres a l’esquena, vuit títols mundials, 88 victòries, 150 podis i 95 pole positions. Tot aquest soroll no el distraurà.
"No penso confiar-me per millor que vagin les coses, per millor que sigui la moto, per millor que em porti amb l’equip, per millor que siguin els resultats", va explicar després de guanyar, fàcilment, la primera carrera a l’esprint de l’any. "No penso exagerar el meu pilotatge i miraré de continuar corrent amb cap, amb molt cap. La comoditat amb què piloto ha de mantenir-me alerta".
Li pregunto si aquesta fabulosa Ducati, de l’any passat (recordin que la firma de Borgo Panigale va descartar córrer aquest campionat amb la moto nova), pot ajudar-lo que tot quadri. "Velocitat, velocitat, velocitat. Si tu tens velocitat, totes les altres coses surten rodades. No és casualitat que, quan tens velocitat, ets el millor pilot, el millor estrateg, governes la carrera de manera formidable, arrisques el just, ets el més llest, la teva mentalitat és la ideal... Repeteixo: velocitat, velocitat, velocitat. La velocitat fa que semblis millor".
Sense velocitat, surts des de la tercera fila de la graella. Sense velocitat, t’emboliques a la primera corba. Sense velocitat, et fiques entre els més lents. Sense velocitat, s’escapen els favorits. Sense velocitat, has d’improvisar i llavors, falles, t’acceleres, et precipites, caus, falles, et surts de la trajectòria... Velocitat.
Notícies relacionadesLa velocitat ho quadra tot. Per això el pla del 2024 era aconseguir la Ducati, tot i que fos la del 24, quina casualitat. Tant treball, tanta baralla, tant risc, perquè no et donin la 25, "però aquesta 24 és formidable".
I té velocitat. Molta velocitat. Tres Desmosedici 24 van copar el podi d’ahir a Tailàndia. Velocitat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?