FÓRMULA 1

La sanció a Sainz pel GP de Miami afegeix més polèmica sobre la FIA

La sanció a Sainz pel GP de Miami afegeix més polèmica sobre la FIA

Afp

1
Es llegeix en minuts
LAURA LÓPEZ ALBIAC

Fernando Alonso va explotar dissabte després de la carrera esprint de Miami, després que els comissaris deixessin sense sanció una maniobra de Lewis Hamilton al primer revolt que va eliminar Norris i Stroll i va enviar l’asturià al fons del pilot. "No el sancionaran perquè no és espanyol", va pronosticar abans de conèixer la decisió exculpant el britànic, que hores més tard es va burlar de la situació i va amenaçar de repetir la seva acció diumenge: "Tornaré a tirar-me amb tot al revolt 1", va dir fent fer broma Lewis amb total impunitat.

Alonso va parlar de discriminació cap als pilots espanyols i va prometre que es reuniria "amb la FIA o amb qui faci falta" per protegir les futures generacions. Molts van pensar que les seves paraules eren producte d’un sobreescalfament. A penes 24 hores més tard, Carlos Sainz va rebre el mateix tracte, amb un polèmic càstig de cinc segons per la seva lluita amb Piastri, que el va baixar del quart al cinquè lloc en la carrera de diumenge.

El criteri sancionador

Notícies relacionades

El pilot de Ferrari va ser cridat a declarar i abans de conèixer el veredicte, ja va mostrar la seva sorpresa per la investigació. Al contrari que Alonso, va dir: "No opino de nacionalitats, opino més de consistència o inconsistència en el criteri sancionador". La situació és encara més greu si tenim en compte que la sanció va beneficiar Sergio Pérez, que va heretar el seu quart lloc després de protagonitzar una esbojarrada sortida en la qual gairebé s’emporta posats diversos pilots, inclòs el seu company Max Verstappen.

La FIA i la F1 (Liberty) busquen espectacle en les carreres i d’allà els seus constants experiments, com les mateixes carreres esprint o les modificacions en la normativa. Però d’altra banda els seus comissaris penalitzen les lluites en pista, cosa que acaba derivant en avançaments a base de DRS en recta i poca cosa més. I quan un pilot arrisca més del compte, la batalla només es permet en alguns casos.