¿On voldries ficar-te al llit amb mi?

El jutjat manté oberta la investigació sobre un docent que s’encarregava de l’aula d’acollida d’un institut de Badalona i suposadament va assetjar adolescents d’origen migrant.

¿On voldries ficar-te al llit amb mi?

J. G. Albalat

4
Es llegeix en minuts
J. G. Albalat
J. G. Albalat

Redactor

Especialista en judicials

Ubicada/t a Barcelona

ver +

"T’he imaginat amb la samarreta del Barça i jo de l’Espanyol, menjant-te". "¿No t’has imaginat fent coses dolentes amb mi? ¿On t’agradaria ficar-te al llit amb mi? A mi m’agradaria que ho féssim al cine o a la dutxa...". Aquests són alguns dels missatges que V. M. B, antic professor de l’aula d’acollida de l’Institut Eugeni d’Ors de Badalona, va enviar a una de les seves alumnes menors d’edat, segons les diligències policials a què ha tingut accés EL PERIÓDICO. Un jutge de Badalona està investigant el docent per presumpte assetjament sexual a través d’Instagram a algunes menors d’origen estranger del centre. L’institut va actuar immediatament i correctament a l’assabentar-se dels fets.

La direcció de l’institut va tenir coneixement de l’actitud del professor a principis del mes de gener a través d’una docent. Tot just conèixer aquesta situació, la responsable de l’Eugeni d’Ors va cridar a dues de les alumnes afectades que, a més de confirmar l’ocorregut, també li van ensenyar captures de pantalla amb les converses. Una d’aquestes menors és N., que llavors tenia 15 anys. Per contactar amb ella, V. M. B. va demanar el seu perfil d’Instagram a una altra estudiant de l’aula d’acollida. N. va pensar que l’imputat volia contactar amb ella per tractar algun tema relacionat amb els estudis o per parlar amb un amic seu. Però no va ser així.

"Em va cridar l’atenció una mica, doncs jo no faig classes amb ell i no vaig entendre gaire bé per què havia demanat el meu Instagram personal", va declarar N. als Mossos d’Esquadra. Una amiga seva li va comentar que el professor li va dir que en una de les classes hi havia una noia "molt guapa". "Era jo, però no vaig pensar que tingués cap intenció romàntica o d’un interès que no fos com a alumna", va assegurar davant la policia.

En les primeres converses, V. M. B. preguntava a N. coses sobre ella: per exemple, quina música li agradava o què volia estudiar. I aprofitava per parlar-li d’altres adolescents, alguna d’elles també presumptament assetjades. "Vaig arribar a dir-li que no em semblava bé que parlés amb noies tan petites com jo, i ell em va dir que era conscient que no estava bé, però que li semblàvem guapes i no sabia per què li estava passant això", va afirmar la jove. El professor va començar a dir-li que ella mateixa era "guapa, atractiva, interessant i que ressaltava entre la resta de les noies".

Les intencions del professor

A partir de llavors, les converses es van tornar més íntimes i inapropiades. V. M. B. li va preguntar a N. si tenia nòvio i, al respondre-li que no, l’imputat li va dir que no ho entenia perquè "era molt guapa" i que, si un dia en tenia, "ell s’apartaria". El professor va fer un pas més i va intentar quedar fora de l’institut amb ella, segons la seva versió. Fins i tot li va dedicar la cançó Darte un beso. Al final, la noia va acceptar anar a menjar amb el docent a un McDonald’s, acompanyada per un amic. No volia estar sola amb ell perquè intuïa les seves intencions. Quan N. va comentar a l’imputat que anava amb un amic, aquest es va enfadar bastant: "Perquè em canvies de plans a última hora (...) No tinc cap problema que ell hi sigui, però volia estar a soles amb tu".

N. va explicar als Mossos que V. M. B. li va començar a tocar les cames amb les seves, "buscant el frec i el contacte físic", tot i que no deia res i "dissimulava". En els successius dies, els missatges a través del mòbil van continuar i el professor li va enviar comentaris de caràcter sexual com on li agradaria que li fes un petó – "¿al cul, a la boca o al coll?". També li va escriure els comentaris següents: "Vine a fer la migdiada amb mi, t’abraçaré i fer-te massatges", "vull dormir amb tu" i "et trauré la samarreta i et poses la meva". Aquesta situació va provocar a N. temor i nervis.

No va ser l’única

No va ser, no obstant, l’única adolescent que presumptament va ser assetjada sexualment. S., de la qual havia sigut tutor a l’aula d’acollida, també va patir assetjament a través d’Instagram. Les primeres converses van transcórrer dins de la normalitat i estaven relacionades amb l’institut o els estudis. La comunicació habitualment era a la tarda i, en alguna ocasió, ja a la nit, van arribar a parlar fins a tres hores seguides. Un dia, S. va anar al centre amb uns pantalons texans ajustats. El docent li va dir: "Escolta, S. Avui t’he vist amb els pantalons i et feien el cul bonic. Saps com m’agrada veure les nenes també: amb leggings". A més, li va comentar que li agradaria fer un trio amb ella i amb una amiga.

Notícies relacionades

"¿El professor et preguntava sobre assumptes personals seus aliens al centre, sobre parelles, sexe o orientació sexual?", van preguntar els agents de Mossos que estan al càrrec de la investigació. "Sí. Sobre si tenia nòvio, i si era verge, al que vaig contestar que sí", va respondre S. "Em va preguntar també si era lesbiana i quin era el meu tipus de noi. Si veia pornografia", va afegir la jove.

¿Va detectar sobre el professor algun objectiu concret a l’haver iniciat el contacte ell amb tu? Resposta: "Sí. Pensava que l’atreia, que li agradava, ja que em va dir els seus gustos sobre les dones i era pràcticament jo. Segurament volia mantenir relacions sexuals amb mi". La investigació continua oberta.