Digues que sí, Rubiales, pels teus collons

Escriuré només dos detalls abans de posar-me a dir barbaritats sobre l’altiu, empoderat i soberbi Luis Rubiales i així m’afegeixo a les centenars, milers i milions de veus, de textos, de crits que en demanen la dimissió que, curiosament, hauria d’haver presentat el mateix diumenge dels fets, tot i que, llavors (fins i tot ara), ni tan sols sap què li va passar.
Bé, això sí que ho sap: es creu amb poder i autoritat per fer el que li doni la gana. En el fons, com molt bé va demostrar, també a la llotja de l’estadi de Sydney, Rubiales ho fa tot, tot, fins i tot totes les coses que es coneixen d’ell i que haurien hagut de propiciar, fa ja molts mesos, la seva dimissió i/o destitució, perquè li surt dels collons.
Hi insisteixo, per a mi (sento no coincidir amb milions de crítics) va ser més greu, impropi, impresentable i inadequat tocar-se els ous per expressar i dir que aquestes noies són campiones del món pels seus o pels meus collons, que la morrejada.
Doncs això. Amb perdó, segueixo. Hi ha dos detalls que no em van agradar, ho repeteixo. Un, hi va haver molts/es, bé, bastants, periodistes i articulistes que van escriure i van publicar abans (ja ho saben, en temps de xarxes, publicar és un instant i escriure, també, també) el seu comentari i crítica contra el gest (el de dur-se les mans al paquet es va descobrir més tard) l’article contra Rubiales que l’article elogiant l’enorme, tremenda i, potser, irrepetible gesta del futbol (i de l’esport) femení espanyol. Això, la veritat, no em va agradar. Primer, el primer.
I, dos, potser com a conseqüència d’això, es va acabar produint un efecte dòmino en el qual la morrejada d’un ésser que estava fora de si, és a dir, absent, ple de prepotència i masclisme, es va convertir en la notícia més valorada per sobre de l’èxit de les noies.
El mal que se’ls ha fet a les campiones a escala mediàtica no sé si els compensarà com a dones, ja que fins i tot Jeni Hermoso li va restar transcendència al petó. Però va arribar tard, els tous dels dits ja volaven sobre les tecles.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe