CAMÍ DE TORÍ

‘Boom’ mediàtic del Barcelona femení

El ‘media day’ abans de la final té el doble de periodistes que el del Barça de bàsquet

Colau anuncia una rua per Barcelona si les vigents campiones continentals revaliden la seva corona

‘Boom’ mediàtic del Barcelona femení

ROGER PASCUAL

3
Es llegeix en minuts
Roger Pascual
Roger Pascual

Periodista

Especialista en futbol, bàsquet, handbol

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El ‘boom’ del Barça femení dels rècords es detecta dia a dia. No només en els dos plens al Camp Nou davant el Madrid i el Wolfsburg, que van suposar rècords mundials d’assistència en un partit de futbol femení. Ni en el desembarcament massiu que s’espera a la final de la Champions a Torí, on es preveu que es desplacin 15.000 culers. Sinó també en l’interès mediàtic que desperta la prèvia d’aquesta final, que s’ha constatat aquest dimecres en el ‘media day’ del club.

Més de 50 mitjans espanyols han acudit a l’estadi Johan Cruyff, el doble dels que estaven acreditats per al del Barça de bàsquet, que també buscarà la glòria europea dissabte a la mateixa hora. I sense comptar-hi els mitjans internacionals, que el departament de premsa ha citat a part. L’‘Sports Illustrated’, el ‘Finantial Times’, ‘Bloomberg’ o ‘Le Monde’ són alguns dels que s’han interessat per un fenomen que traspassa fronteres. Les peticions d’entrevista s’acumulen, sent Alexia Putellas, Pilota d’Or, capitana i símbol de la revolució, la més demandada.

«És impressionant; sé de primera mà com ha canviat i valoro cada detall i cada cosa que fem, com això», ha explicat Melanie Serrano, la més veterana de l’equip, que ha viscut el pas de la gairebé clandestinitat a la hiperexposició mediàtica. «Estem donant un canvi en la societat increïble; anem a Torí amb 15.000 aficionats, això diu molt. Només queda que la resta d’esports femenins estiguin a la nostra mateixa altura».

«Estem per quedar-nos-hi»

«Sí que és veritat que ara no és igual que quan jo vaig començar; he vist l’evolució, aquest canvi a molt millor», ha coincidit Marta Torrejón, una altra de les que porta més temps al vestidor. «Ha sigut un camí dur, però bonic. Estem per quedar-nos-hi. La gent ens comença a respectar, que és el més important, i se’ns comença a escoltar. Se’ns veu més quan guanyem títols». Davant la cinquantena de periodistes enaltia la importància «que la premsa ens doni un cop de mà, que se’ns visualitzi; espero que cada any sigui millor; sens dubte, és molt millor que quan vaig començar». En aquest sentit la defensa ha reclamat que s’arribi a un acord perquè es puguin televisar tots els partits de la Lliga i també amb el conveni de la nova Lliga professional.

Notícies relacionades

Fridolina Rolfö, que va arribar l’estiu passat, no podia imaginar l’atenció de mitjans i públic que l’esperava. «Ha sigut una sorpresa, sobretot que es van esgotar dues vegades les entrades del Camp Nou; no ho esperava al venir aquí. Sabia que el nivell de l’equip era alt, però estic impressionada amb el nivell també dels fans. No sabia que hi havia tants fans en el futbol femení», ha reconegut l’extrem sueca.

Rua i pantalla gegant

Joan Laporta va passar per l’entrenament aquest dijous per transmetre’ls el seu desig que revalidin la corona continental. Si guanyen dissabte, Rolfö i les seves companyes viuran diumenge una rua pels carrers de Barcelona, com ha anunciat aquest dimecres Ada Colau RAC-1. «Em vaig comprometre amb elles fa un any quan les vam rebre per celebrar el triplet i els vaig dir que mereixien aquesta rua, perquè mai n’hi ha hagut una que fos només femenina. Em fa una il·lusió especial, perquè moltes nenes estan veient l’esport com un espai propi i això la ciutat ho ha d’agrair a aquest Barça femení», ha reblat l’alcaldessa, que ha anunciat que treballen també en la instal·lació d’una pantalla gegant per seguir la final. El 2013 el Barça femení ja va fer una rua junt amb el masculí després que es proclamessin tots dos campions de les seves respectives lligues, però ara tots els focus serien per a les vigent campiones continentals.

Temes:

Barça