ELS ENTRENAMENTS DE MONTMELÓ
Preocupats per la febre
Mercedes amaga els temps ja que confia en el seu enorme potencial i l'única inquietud que tenen és la salut dels pilots
Alonso no pot pilotar perquè espera una peça del cotxe

Lewis Hamilton es fa un {’selfie’} amb uns aficionats, a Montmeló. /
A penes havien transcorregut un parell d'hores de la primera jornada d'entrenaments d'aquesta setmana a Montmeló i un dels caps de Mercedes se'n va anar corrent al hospitality de Force India per buscar un pilot. Pascal Wehrlein, el pilot de Mercedes al campionat alemany de turismes, hauria rodat per a Force India al matí, però van requerir els seus serveis davant la indisposició de Lewis Hamilton, afectat per un «horrible virus», segons el campió del món, amb unes dècimes de febre.
Són les úniques dècimes que preocupen a Mercedes, les del crono les menyspreen. Són de nou els grans favorits al títol. En les converses d'enginyers pel pàdoc ningú discuteix la seva supremacia, el seu potencial, tant que es dediquen a amagar-lo fugint de fer bons temps per no espantar, perquè a ningú se li acudeixi tornar a canviar el reglament.
Hamilton a penes havia pogut rodar nou voltes fins que va haver de baixar del cotxe amb una tremenda gastroenteritis. I encara que el seu company Nico Rosberg estava al circuit, l'equip no va comptar amb ell. El mimen sense forçar-lo a fer més voltes que les del seu programa per protegir tant com poden el coll, seriosament lesionat a les proves de Jerez després d'haver baixat la seva posició en el cockpit uns mil·límetres, sí, sí, uns mil·límetres. «M'agrada aquesta nova posició, però no puc pilotar com m'agrada, al meu coll no li agrada», reconeix el pilot alemany. «És increïble com el canvi d'uns mil·límetres fa que variï tant. És per la posició de la columna vertebral i les forces G que hem de suportar».
A això es dedica Mercedes, a cuidar la salut dels pilots, en variacions per buscar infinitesimals millores, com l'origen de la seva única avaria durant aquest hivern. Van variar el material de l'eix de les bombes de gasolina per reduir el pes uns grams, però el nou material no va ser tan resistent. «Es tornaran a emportar el títol, que no ho dubti ningú», asseguren en sottovoce a Ferrari, l'equip que més ha millorat en relació amb l'any passat, però que ni de lluny pensa plantejar batalla a les fletxes de plata. «Si aconseguim més de dues victòries, recorreré nu els turons de Maranello», va dir eloqüentment Mauricio Arribavene, el director de la Scuderia. Això sí, es preveu una lluita equilibrada entre els cotxes vermells, els Williams equipats amb motor Mercedes i els Red Bull. «És molt difícil saber on estem en relació amb els altres, ningú sap quins canvis en els motors han fet la resta, que ha fet Mercedes», confirma Sebastian Vettel.
El motor d'Alonso
Notícies relacionadesA aquesta lluita entre segons hauria d'unir-se McLaren després de cobrir-se un terç del Mundial. «Ara mateix estem al 50% del nostre rendiment», certifica Eric Boullier, el cap del nou equip de Fernando Alonso. El motor Honda rendeix tanta potència com el Mercedes al banc de proves. Els números que ofereix el xassís al túnel del vent són també excel·lents «però hem de recórrer encara camí perquè tot funcioni com volem», assegura Alonso. Un defecte en el disseny de l'ancoratge de la unitat MGH-K (el motor elèctric que s'alimenta amb l'energia recuperada en les frenades) a penes ha deixat completar un centenar de voltes en tota aquesta setmana, cosa que els pilots de Mercedes fan en un sol dia.
El protocol·lari mode de treball japonès tampoc ajuda a retallar el temps. Podrien haver solucionat el problema amb els seus mitjans al Circuit, però des del Japó van rebre una ordre clara: «enviarem la nova peça des d'aquí». I és clar, triga. Arribarà demà. Mentrestant, Alonso es consola rodant (per a un vídeo promocional) amb l'MP4/4 el McLaren Honda de 1988 amb què Ayrton Senna va guanyar el títol davant el seu company Alain Prost. La nova aliança McLaren Honda encara està lluny de rendir com aquell any.
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Educació a Catalunya Catalunya prohibirà els mòbils també a l'ESO i retirarà tablets i pissarres digitals a Infantil
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- PREVENCIÓ El càncer de pell, disparat: els casos augmenten un 40% en quatre anys a Espanya
- Israel obre un nou front de guerra amb el seu atac a l’Iran
- Illa: "Hem tingut una decepció, però donem la cara i actuem"
- ERC: "Si no és un cas aïllat, Sánchez no comptarà amb el nostre suport"
- Tempesta judicial i política Feijóo acusa els socis del Govern de ser "còmplices" de la corrupció
- Tempesta judicial i política El Govern descarta una qüestió de confiança sobre Sánchez