Futbol
El Madrid paga 63,2 milions d’euros per Mastantuono
El fitxatge del mitjapunta argentí eleva la inversió blanca en fitxatges fins als 140 milions, a l’espera de Carreras i potser un altre migcampista.

No arribarà a Espanya fins ben avançat l’estiu, potser fins que compleixi 18 anys el 14 d’agost. No obstant, el Madrid no ha volgut esperar a la majoria d’edat de Franco Mastantuono per anunciar l’acord amb River Plate per al traspàs de la nova joia adolescent del futbol sud-americà. Ho va fer ahir al confirmar un acord pel qual el migcampista vestirà de blanc fins al 2031.
"La suma total de l’operació va ser de 63,2 milions d’euros i es constitueix com la transferència més elevada en la història del futbol argentí. River Plate guanyarà 45 milions d’euros nets", va especificar el club de Buenos Aires.
Els 18,2 milions restants, segons va comunicar River Plate, corresponen als impostos de l’operació, dels quals 11,8 aniran a parar a les arques del "fisc espanyol".
Debut amb l’Argentina
Mastantuono, que jugarà el Mundial de Clubs amb el club argentí, es converteix en el tercer fitxatge del Madrid d’aquest estiu després dels de Dean Huijsen (58 milions) i Trent Alexander-Arnold (10). Si se sumen els quasi 10 que va pagar al Leverkusen per alliberar Xabi Alonso, el club madrileny ja ha invertit aproximadament 140 milions d’euros aquest mes.
Notícies relacionadesEl Madrid, en el seu comunicat, prefereix centrar-se en els mèrits de la seva nova perla, de qui destaca que, "amb només 17 anys, és el futbolista més jove a jugar un partit oficial amb la selecció de l’Argentina en tota la seva història". Una precocitat que ha portat l’entitat blanca a accelerar una contractació que també valoraven altres grans clubs del món, sobretot el París Saint-Germain.
Amb Mastantuono, el Madrid clausura la seva primera incursió de l’estiu en el mercat de fitxatges, però encara hi haurà una segona part. Álvaro Carreras, que jugarà el Mundial de Clubs amb el Benfica, està emparaulat i la seva arribada es tancarà de cara al juliol, si res no falla, per una quantitat que oscil·larà entre els 40 i els 50 milions d’euros. I està estudiant incorporar també un migcampista creatiu a la plantilla, tot i que la decisió no està presa, de moment.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Israel obre un nou front de guerra amb el seu atac a l’Iran
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs davant l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons. Els va pressionar més i va dir: a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE
- Pla de xoc a Catalunya El Govern destinarà 20 milions d’euros a reformar 70 residències d’avis i a crear 504 places noves
- Higiene bucodental Com eliminar la tosca de les dents a casa: el truc dels dentistes