Quan el córrer fa amics

El grup de ’running’ de l’Accura, la setmana passada a la Ciutadella.

El grup de ’running’ de l’Accura, la setmana passada a la Ciutadella. / JORDI COTRINA

1
Es llegeix en minuts

El parc de la Ciutadella es converteix cada migdia entre setmana en un escenari d'entrenaments a l'aire lliure que aprofiten bona part dels gyms barcelonins. Als atletes que s'hi apunten se'ls identifica gràcies a la samarreta que publicita el nom del centre al qual pertanyen.

Notícies relacionades

Un dels grups habituals que van a la Ciutadella són els runners de l'Accura, ubicat al carrer del Bruc de Barcelona. Sergio López és el preparador de tots ells, una desena d'homes i dones units pel plaer de córrer i amb diverses professions: economistes, advocats, publicistes, especialistes en assegurances, administratius, comercials, professors, serveis... La professió no importa, tant se val, el que importa és la passió, el fet de quedar cada dimarts i dijous a les 14.30 hores per complir les consignes de l'instructor. «Avui toca fer quatre voltes pel traçat curt. Les dues primeres tranquil·les i les altres dues en progressió». Va ser l'ordre dictada per López als seus deixebles el dia de la visita d'aquest diari. I allà, amb dos circuits marcats (un de 1.000 metres i un altre de 1.500), els runners de l'Accura van començar a rodar.

Després arriba el cap de setmana. El grup viatja i queda a les portes de la línia de sortida de les carreres, tant d'asfalt com de muntanya, de llarga i mitjana distància. Les seves gestes serviran després de tema de conversa durant el trot per la Ciutadella. El running, en aquest cas i en el de molts més centres, només fa que fomentar la trobada i la relació entre els integrants de cada grup.