Una carrera del revés

A la prova benèfica Wings for Life, que recalarà a BCN el 4 de maig, els atletes acabaran a mesura que siguin 'caçats' per un cotxe

Josef Ajram dirigeix un entrenament de cara a la carrera Wings for Life World Run del mes de maig vinent.

Josef Ajram dirigeix un entrenament de cara a la carrera Wings for Life World Run del mes de maig vinent. / SAMO VIDIC

3
Es llegeix en minuts
JOAN CARLES ARMENGOL
BARCELONA

En les carreres habituals, els atletes persegueixen la meta amb més o menys afany, però saben on acabarà exactament la seva participació. La novetat de la Wings for Life World Run, que el pròxim 4 de maig recalarà a Barcelona, simultàniament amb 36 ciutat més de tot el món, és que la meta perseguirà els corredors, i no al revés. Depenent de la velocitat de creuer de cada atleta, la carrera pot ser curta o allargar-se de manera gairebé indefinida.

Un cotxe escombra, anomenat catcher, que sortirà mitja hora després dels atletes i que anirà incrementant de mica en mica la seva velocitat, anirà eliminant tots els corredors que vagi superant, que veuran acabada així la seva participació en una prova que, per una altra banda, persegueix més un objectiu solidari que competitiu.

De Montjuïc a Sitges

El campió d'Europa de marató Chema Martínez, l'ultrafondista Josef Ajram, els pilots Carlos Sainz (sènior i júnior) i el bicampió del Dakar Nani Roma, la kitesurfera Gisela Pulido i altres noms coneguts s'han compromès a col·laborar i córrer en aquesta carrera del revés, en què la meta persegueix implacablement els corredors.

La sortida  es donarà al migdia a la part alta de Montjuïc. Això donarà uns impagables quilòmetres d'avantatge als participants, que afrontaran el primer tram en descens cap a la Zona Franca. Després començarà un recorregut pla cap a l'interior que passarà pel Prat de Llobregat, Cornellà, Sant Joan Despí i Sant Feliu.

«El primer tram ràpid amb la baixada de Montjuïc és adequat fins i tot per a aquells que pretenguin córrer entre 5 i 10 quilòmetres. Ho podran fer sense problemes i fins i tot amb un millor crono del que pensaven inicialment», assegura Ajram, un dels ambaixadors de la carrera solidària, que a través de les 5.000 inscripcions previstes (el termini es tanca el 20 d'abril) vol recaptar fons per a la fundació Wings for Life que, des del 2004, investiga la cura de lesions de la medul·la espinal. El 100% de la recaptació anirà destinat a aquests programes.

El recorregut barceloní es dirigirà després a la costa a través de Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló, Sant Boi i Viladecans, i arribarà a la platja de Castelldefels en el punt quilomètric 39. A partir d'aquí ja només un grapat d'elegits, els més resistents, podran encarar el tram més difícil, per les costes del Garraf, fins a Sitges, on hi haurà el quilòmetre 65 de carrera. És improbable que algú pugui seguir més enllà, cap a Vilanova i la Geltrú, Cubelles, Cunit i Calafell. El catcher ja els haurà engolit a tots.

Marató en 3.08 h

«Serà una carrera única, en què tots guanyaran, pel caràcter benèfic que té. Però a més serà emocionant. Jo, personalment,  no penso deixar-me agafar pel cotxe fins que hagi corregut molts, molts quilòmetres», assegura Chema Martínez, un expert en nous reptes: el mes passat va completar en segona posició la primera prova, al Sàhara, del Grand Slam 4 Deserts, una prova extrema de 250 quilòmetres en sis dies en règim d'autosuficiència.

Notícies relacionades

Tornant a la carrera catalana,  per no ser caçat Chema Martínez haurà de passar els 10 quilòmetres en menys d'1.10 hores, la mitja marató en menys d'1.52 h i la marató en menys de 3.08 h. El cotxe sortirà de Montjuïc 30 minuts després que els corredors a 15 km/h, velocitat que anirà augmentant cada hora a 16, 17, 20 i 25 km/h.

En aquesta primera edició de la Wings for Life, Barcelona serà una de les 37 ciutats de 35 països dels cinc continents a córrer simultàniament per a una fundació creada pel pilot de motocròs Heinz Kinigadner per lluitar contra la tetraplegia del seu fill.