Les reaccions a l'èxit blaugrana

El món del futbol madrileny llança piropos al Barça

Dirigents, tècnics i exjugadors coincideixen a alabar les virtuts de l'equip barcelonista i a ressaltar que serà pràcticament impossible igualar el que s'ha aconseguit durant aquest any

3
Es llegeix en minuts
CARLOS F. MARCOTE
MADRID

La comparació és inevitable. ¿El Madrid estarà algun dia en condicions de guanyar sis títols en un mateix any? D’entrada, el 2010 només tindrà possibilitats d’endur-se’n cinc després de la seva humiliant eliminació de la Copa a càrrec de l’Alcorcón i ningú s’imagina a aquestes altures que el Barça ho hagi de permetre. S’ha de ser realista i no pot ser l’objectiu prioritari de Florentino Pérez i el seu equip aconseguir la fita a què ha arribat el conjunt blaugrana. Amb la Lliga o la Lliga de Campions ja es conformen.

Ara toca felicitar els campions de tot i a uns els surten les lloances amb més facilitat que a altres. No era solament Higuaín el que desitjava que el Barça s’estavellés en el Mundial de Cluba a Abu Dhabi, però ningú s’atrevirà a lamentar que l’equip català s’hagi col·locat també la corona que li faltava.

«No em correspon parlar d’això en aquests moments. El Barça ha aconseguit una cosa molt gran, de la qual ara pot disfrutar tot el barcelonisme», es va limitar a dir a EL PERIÓDICO Jorge Valdano, director general esportiu i adjunt a la presidència del Reial Madrid, quan va ser requerida la seva opinió sobre els èxits barcelonistes. Florentino, ni això, però tampoc cal ser un linx per imaginar-se que el que va dir Kaká en la gala de la FIFA no li va fer cap gràcia. «El Barça és un exemple a seguir», va assegurar l’estrella brasilera i en això coincideixen tots els consultats per aquest diari.

Peça clau

Un madridista confés com Jaime Lissavetzky, secretari d’Estat per a l’Esport, no té cap inconvenient a admetre que el que ha fet el Barça és pràcticament irrepetible. «Em costa molt dir-ho com a seguidor blanc, però Guardiola s’ha comportat com un geni del futbol. És el valor afegit del Barcelona. No fa gols, no para penals, però és una peça clau. Dóna la serenitat que necessita un gran club i també té la sapiència futbolística necessària. S’ha inventat un estil, ha imposat una forma de jugar que va més enllà de les dificultats», afirma Lissavetzky. «Cal qualificar com una autèntica proesa guanyar sis títols en un any i no tenir ni un error».

Luis Aragonés, l’home que va saber traslladar bona part de les virtuts del joc blaugrana al de la selecció per acabar aconseguint l’Eurocopa del 2008, ho té clar. «Van elegir un dibuix i una forma de jugar que està en la millor consonància amb els jugadors que té. És gairebé tot perfecte i va de la mà d’un entrenador que l’ha encertat en gairebé tot. No és necessari dir més, ja ho diuen tot els títols i la forma en què els han aconseguit», apunta l’exseleccionador d’Espanya.

La figura de Guardiola sempre emergeix sobre uns jugadors alliberats sota la seva direcció fins a convertir-se en objecte de culte. No cal anar gaire lluny del Santiago Bernabéu per trobar algú fascinat pel treball del tècnic blaugrana. No és un altre que Michel, exjugador del Madrid i avui entrenador del Getafe. «Els sis títols tenen a veure amb el Pep. Guardiola és els sis títols. El setè, i el més important per al Barça, serà comptar amb ell. Ha sigut l’animador, l’inspirador i ha constituït un bon reconeixement per als altres».

Sostre extraordinari

Notícies relacionades

Vicente del Bosque, actual seleccionador d’Espanya, prefereix no personalitzar-ho tant. «És un sostre extraordinari. Ho han aconseguit l’entrenador, els jugadors i tot el Barcelona. És un fet destacadíssim i parla d’un equip que fa un gran futbol i molt compromès. És un factor més que parla de la bona salut del futbol espanyol», diu el tècnic salmantí.

Radomir Antic, amb passat tant barcelonista com madridista, no té cap dubte a l’hora d’assegurar: «Serà una gesta impossible de repetir». I matisa: «A més ha sabut imposar l’autoritat del joc al voltant de la pilota». El recentment renovat seleccionador de Sèrbia ressalta el paper de Guardiola dins i fora de la banqueta: «No ha sembrat ni un dubte. Tot al contrari. Sap portar a terme perfectament una tasca molt complicada, com un autèntic líder. No hi ha cap dubte que és un exemple a seguir per a tots».