AUTOMOBILISME

Ferrari renova a Massa i tanca la porta a Alonso

Todt no perdona la marxa de l'espanyol a Renault amb aquest acord

2
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ / SAO PAULO / ENVIAT ESPECIAL

Ferrari, o potser seria millor dir el màxim responsable de l'escuderia italiana, Jean Todt, tanca el camí d'entrada a l'equip de Fernando Alonso a curt i mitjà termini. L'esquadra italiana va anunciar ahir la renovació de Felipe Massa fins a la conclusió de la temporada 2010, o el que és el mateix, l'asturià haurà de pilotar per a un altre equip --molt possiblement Renault-- les tres pròximes temporades si, com sembla, abandona McLaren després del GP del Brasil, que aquest cap de setmana posa fi a la temporada amb el títol en joc entre els dos pilots de McLaren (Alonso i Lewis Hamilton) i un de Ferrari (Kimi Raikkonen).

REVENJA DEL PASSAT

Abans que Felipe Massa renovés el seu contracte, existia una possibilitat que Alonso arribés a Maranello el 2009, després d'un altre any a McLaren o d'un pas fugaç d'una sola temporada per Renault o Toyota. Ja no serà possible, perquè Jean Todt ha posat fi a aquesta possibilitat fins i tot sabent que l'any que ve podria deixar el seu càrrec de responsable de l'equip de F-1 per cedir-lo a Ross Brawn. Todt es va sentir enganyat per Alonso quan després d'una encaixada de mans va pensar que l'havia fitxat per a Ferrari, previ pas per l'equip Prost, quan encara era pilot de F-3000. Mai li ha perdonat que se n'anés amb Flavio Briatore. "No es va portar bé en aquella ocasió", recorda el directiu francès.

El comunicat oficial de Ferrari anuncia que l'esquadra de Maranello "ha renovat el seu acord amb el pilot Felipe Massa fins a la finalització de la temporada 2010". Massa, que té com a mànager Nicolas Todt --fill de Jean Todt--, ha estat amb contracte amb lascuderiades de l'any 2001, bé com a pilot de Sauber o bé com a provador de Ferrari. La temporada 2006 va assolir per fi l'estatus de pilot oficial de Ferrari. Des d'aquella data ha competit en un total de 34 grans premis com a pilot de Ferrari. Ha aconseguit cinc victòries i 16 podis i ha finalitzat 25 vegades en els punts. També ha sumat vuitpolesi el mateix nombre de voltes ràpides en carrera, a més d'un total de 166 punts en el Campionat del Món, segons resumeix la nota oficial.

L'OPCIÓ DE RENAULT

Notícies relacionades

La del 2010 és també la temporada en què finalitzarà contracte Kimi Raikkonen a Ferrari --si és que no renova abans per més anys--, així que a Fernando Alonso se li redueixen les possibilitats de buscar equip si finalment deixa McLaren.

L'opció més clara per a l'espanyol és tornar a Renault. De fet, el cap d'enginyeria de l'esquadra anglofrancesa, Pat Symonds, li va desvelar els secrets del nou R28 (amb què l'escuderia competirà l'any que ve) i els plans de futur de l'equip durant el recent GP del Japó. En una reunió de més de dues hores, Symonds va intentar convèncer Alonso que Renault tornarà a construir un cotxe competitiu amb què pot guanyar carreres.