La crisi blanc-i-blava
L’Espanyol es juga la vida contra el Cadis: «Hem de ser valents, crec que serà un gran dia»
Espanyol: nou finals a vida o mort per evitar el descens
Els socis de l’Espanyol tindran una entrada gratis per a la final de divendres contra el Cadis

Tot i que és un tòpic massa habitual en el futbol, en aquest cas fins i tot es queda curt. L’Espanyol disputa aquest divendres contra el Cadis una final en tota regla. És veritat que no s’acabarà el món si els periquitos no dobleguen el seu rival, però qualsevol resultat que no sigui un triomf només es podria interpretar com un fiasco en el dur camí que han de recórrer els blanc-i-blaus fins a la permanència.
L’equip de Luis García es juga la vida contra el conjunt andalús dirigit per Sergio González, l’exjugador i extècnic periquito que pot clavar un cop letal al seu estimat Espanyol. «Crec que serà un gran dia per a nosaltres, els jugadors tenen molt clar el pla de partit que desenvoluparem. Estan amb ganes de desplegar el gran futbol que tenen», va proclamar aquest dijous el tècnic asturià.
Cop de volant obligatori
Situat en la penúltima plaça a tres punts de la salvació, el panorama pinta negre per a l’equip català, però tot pot canviar amb un cop de volant adequat. El primer pas, i sens dubte el més important, ha de ser contra el Cadis. Després de sis derrotes consecutives ha arribat el moment de capgirar la situació. «Cada vegada tenim més clar què volem ser i a què volem jugar. Tenim jugadors de màxim nivell i de seguida ho han captat», va afegir Luis García.
No creo, ¿no? 🫢 https://t.co/6UPRU5Qcnu pic.twitter.com/h7YCKUpoM1
— RCD Espanyol de Barcelona (@RCDEspanyol) 19 de abril de 2023
La permanència passa per Cornellà, amb cites contra el Cadis, el Getafe i l’Almeria que són innegociables. Si no es guanyen aquests xocs la supervivència serà gairebé impossible. Fora de casa també tocarà remar, però tot comença per no fallar en els dos pròxims duels a l’RCDE Stadium contra els blocs de Sergio González i Quique Sánchez Flores.
Reforç moral
Tot i que Luis García va evitar donar-li la transcendència de duel definitiu, en l’ambient es percep així el xoc contra el Cadis. «Una final és l’última cosa, i no estem encara en aquest punt. Està clar que és un partit fonamental, encara recordo l’any de Mauricio, quan es va aconseguir l’objectiu. Guanyar suposaria un reforç moral i anímic per al que vingui».
🎙️ @Luis_Garcia__10: "Los pericos empujan de manera increíble y es lo que harán mañana. Lo más importante es que estemos unidos, con las ideas claras"#EspanyolCádiz #CamíDeLaSalvación pic.twitter.com/4T1YQjNIfW
— RCD Espanyol de Barcelona (@RCDEspanyol) 20 de abril de 2023
Amb Brian Oliván encara coix pel maleït cop a Valladolid, el lateral esquerre sembla per fi reservat per a Pedrosa, que ja va jugar a Sevilla un any després del seu últim partit. Óscar Gil tornarà al carril dret, mentre queda el dubte de qui serà l’acompanyant de Darder a la sala de màquines. Melamed hauria de repetir com a mitjapunta per buscar el primer triomf de l’era Luis García després de les derrotes contra l’Ahtletic i el Betis.
¿Rècord d’assistència?
Notícies relacionadesTot i que l’horari del partit (un divendres a les 21 hores) no és el més beneficiós, s’espera una excel·lent resposta dels periquitos. Ja s’han venut prop de 9.000 entrades amb les promocions del club. Si els abonats responen com s’espera, l’estadi registrarà la millor assistència del curs, superant els 26.231 espectadors de l’enfrontament contra el Celta de fa un mes.
L’afició vol disfrutar d’una victòria que, fins i tot, podria treure l’Espanyol de la zona de descens si acompanyen els resultats del València i l’Almeria. «El club ha facilitat les coses, però els que s’hi bolquen són els periquitos, que sempre hi són. Hem de ser conscients durant tot el partit i manejar-lo emocionalment. No podem ser un equip poruc, perquè això et paralitza. Hem de ser valents», va acabar dient Luis García.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"