Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Viure amb gossos: una aposta per una vida més plena"

Manu Mitru
Ivan Zabal
Com a persona que conviu amb dos gossos a casa, vull compartir una reflexió que neix de l’experiència directa i de l’afecte profund que he construït amb ells. Tenir animals a casa no és només viable, sinó desitjable: no només no resta qualitat de vida, sinó que n’afegeix. I molt.
Entretots
Els gossos no són només companys. Són família, són equilibri emocional, són una escola constant d’empatia i responsabilitat. Amb ells he après a tenir paciència, a escoltar sense paraules i a entendre que l’amor autèntic és aquell que no demana res a canvi.
És cert que tenir-ne comporta un compromís. Però quin valor de la vida no comporta compromís? Passejar-los, cuidar-los, atendre les seves necessitats, educar-los… són accions que reforcen valors essencials i ens fan créixer com a persones. I, contràriament al que alguns pensen, els gossos no destrueixen la llar ni trenquen la convivència: ben cuidats i socialitzats, són un actiu, no un problema.
A més, la presència d’animals de companyia genera beneficis socials i emocionals reconeguts: redueixen l’estrès, ens fan més actius, i ens connecten amb altres persones. Passejar-los, per exemple, és sovint una porta d’entrada a converses amb veïns que, d’altra manera, potser no hauríem saludat mai.
És hora que, com a societat, valorem la convivència amb animals com una part enriquidora de la vida quotidiana. No parlo només des de l’afecte personal, sinó des de l’observació del que genera aquest vincle: més respecte, més amabilitat, més comunitat.
Conviure amb gossos és molt més que tenir animals a casa. És obrir la porta a una vida més plena, més conscient i més humana.
Participacions delslectors
"Los centros de educación secundaria deben prevenir y combatir la homofobia"
Unai Tojero Santa Coloma de Gramenet
Mésdebats
El debat
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- El problema dels estupefaents BCN tanca el primer club cannàbic de la seva ofensiva contra la droga
- El 62% d’espanyols reclamen eleccions
- Ábalos va acudir a Aldama per arreglar un problema als baixos de casa seva
- L’avís Cerdán a Koldo: "Dic que et cuidis, mira de col·locar la família"
- Tempesta política Les 12 hores més frenètiques de Koldo
- Tempesta política Junts dona aire a Sánchez, però li exigeix «garanties» per continuar recolzant-lo
- ERC promet ser "exigent", però no demanarà eleccions