Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Spotify ha transformat la indústria musical on l'artista ja no és la peça clau"

Fabian Sommer/dpa - Archivo
Sergi Padial
Arribem a finals d’any i torna l’Spotify Wrapped, una campanya anual que, sota l’aparença d’una experiència d’usuari personalitzada a través de les seues estadístiques d’escolta musical, esdevé una potent eina de publicitat gratuïta per a Spotify.
Entretots
Aquest resum, que molts esperen amb entusiasme, transforma els usuaris en agents de màrqueting sense que, en molts casos, en siguen conscients. Les xarxes socials s’omplen de publicacions d’aquestes gràfiques acolorides, generant un cicle viral que perpetua el domini d' Spotify com a plataforma de música en 'streaming'.
Aquesta estratègia també contribueix a blanquejar les crítiques que sovint se li fan: des de la precarització dels artistes fins a la seua política de repartiment d’ingressos, la qual beneficia les grans discogràfiques en detriment de músics independents.
En contra d’aquesta campanya publicitària d' Spotify, persones crítiques amb la plataforma han llançat, amb una aparença similar al 'Wrapped', les estadístiques del que paga Spotify als artistes per cada reproducció i moltes altres dades que ens permeten observar com aquesta plataforma ha transformat la indústria musical, en la qual, l’artista és un engranatge més i no la peça clau.
Participacions delslectors
Mésdebats
el problema de la vivenda
El debat
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sector elèctric Iberdrola reforça la seva liquiditat amb una línia de crèdit de 2.500 milions
- Perfumeria i cosmètica Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més
- Construcció Habitatge insta les comunitats a pactar un nou pla de 6.660 milions
- Anàlisi i predicció de BBVA Research L’economia catalana alentirà el seu creixement fins a l’1,5% el 2026
- Boom turístic Els hotels sumaran 52.000 habitacions fins al 2028 a tot Espanya