Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Per què no permetre les pràctiques professionals al Batxillerat?"
universidadok
Toni Yus
Els estudis de Formació Professional són pràctics, però no han d’oblidar la teoria. Ara l'FP s’organitza des de la LOGSE de l’any 1990 que inclou continguts professionalitzadors a diferents àrees de l’Ensenyament Secundari Obligatori (ESO) i Batxillerat -sobretot a l’àrea de Tecnologia i una posterior FP Específica a Mòduls Professionals de nivell 2 i 3 amb modificacions posteriors fent una FP més específica-. La creació de l'FP dual l’any 2012 (formació a empreses) i l'FP Bàsica amb la LOMCE l’any 2013 (Programes de Qualificació Professional Inicial per l’alumnat sense acabar l’ESO, recuperant l'FP Bàsica igual que les velles FP1 i FP2), cursos de Formació Contínua i Ocupacional, etc.
Entretots
Però la creació d’una Agència Pública de Formació i Qualificació Professional no hauria de substituir l’Administració, sinó fer col·laborar centres educatius i empreses, donar flexibilitat curricular, no oferir sous baixos, augmentar hores de pràctiques, etc. I per què no recuperar la matèria d’Ensenyaments Professionals com a obligatòria i comuna pel Batxillerat -englobant una FP de Base, el Batxillerat Tècnic (dividint l’actual itinerari de Tecnologia en branques professionals, part d’això ja recollit al vell model LOGSE amb els batxillerats Administratiu i Industrial, però ampliant a especialitats com Agrària, Sanitària, Informàtica, etc.)-, o els batxillerats mixtos com el vell BUP o el Batxillerat i FP, com abans?
Potser seguir permetent les pràctiques professionals al Batxillerat amb l'assignatura d’Estada a Empresa, tornant a les pràctiques remunerades per la Generalitat i empresariat a voluntat, i poder cotitzar a la Seguretat Social? O avançar l’edat laboral a catorze anys com abans en lloc d’allargar l’edat de jubilació? Per una altra part, Germán Gullón, catedràtic de literatura espanyola, deia que caldria separar les universitats en universitats d’investigació, de docència i pràctiques de FP laborals. Diversitat d’itineraris, ja que ni un ni l’altre no han de ser el final.
Participacions delslectors
Rèplica de l'Ajuntament de Barcelona: "La presència de gossos en àrees de joc infantil és una acció incívica"
Ester López Cap de Comunicació. Ajuntament de Barcelona
Mésdebats
El debat
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Vine a escalar i apunta’t a competir: s’obre el termini d’inscripcions
- turisme cultural La Cerdanya a través de les esglésies romàniques
- caminada popular De ruta pels paratges de la riera de Rajadell
- EXPOSICIONS El Balloon Museum d’‘Emily in Paris’ aterra a Barcelona