Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
La tolerància sense barreres de 'Marea humana'

Eulàlia Isabel Rodríguez Pitarque
El documental 'Marea humana' (2017) del director i artista Ai Weiwei, disponible ara a les biblioteques, ens ensenya la realitat dels camps de refugiats que hi ha per tot el món. Alhora, ens mostra el món dels refugiats, dient-nos que, des de la Segona Guerra Mundial, no hi havia hagut tants desplaçaments humans per motius de conflicte.
Entretots
Molts refugiats han fugit de la guerra de Síria però també hi ha molts altres conflictes que han fet que moltes persones hagin hagut de demanar asil. Una bona part d'ells esperen asil en països europeus. Però Europa, lluny de proporcionar una solució per aquest greu problema, es troba dividida sense arribar a cap acord que pugui complir.
I en un món on setanta països tenen tanques i murs fronterers, resulta que encara hi ha líders polítics que pensen que construir un mur més és la solució, com és l'exemple de Trump i la seva obsessió del mur amb Mèxic. En el documental es diu que els refugiats passen, de mitjana, vint-i-sis anys desplaçats de la seva llar. I el que necessiten són feines amb sou per comprar menjar i pagar lloguer, i que els nens vagin a l'escola. De tots és la responsabilitat de fer un món xenòfob amb murs o un món de tolerància sense barreres.
Participacions delslectors
"Dos de Mayo en la capital del Estado, este año sin desfile militar"
Luis Fernando Crespo Las Rozas de Madrid (Madrid)
Mésdebats
El debat
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- Barcelona prorroga 24 hores el permís d’obres al Camp Nou
- Investigació ‘La casa dels horrors’ d’Oviedo tenia un desmesurat consum d’aigua i una sala d’estudi per als tres nens
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Apagada Què ens passa amb la fi del món?
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Enquesta flaix Gairebé un 60% dels espanyols veuen «insuficient» la informació del Govern durant l’apagada, segons el CIS
- El moment del vi Falset obre la temporada primaveral de fires i mostres vinícoles a Catalunya