Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"La generació Z estem molt preparats acadèmicament, però molt poc per la vida"
Zowy Voeten / EPC
Laura Martínez
A la meva generació ens van mentir. Des de l’escola fins a l’entorn familiar, ens van fer creure que si t’esforçaves, estudiaves i tenies un objectiu, al final es compliria. Que tots ho podíem fer tot, que viuríem bé i que teníem un futur brillant per davant. Tant ens van enganyar que ara, amb 27 anys, molts de nosaltres ni tan sols tenim un sostre propi.
Entretots
El xoc de realitat després d’esforçar-te és tan gran que l’esperança amb la qual havíem estat criats, de sobte, desapareix. I aquesta pèrdua ens deixa més a la deriva que qualsevol pèrdua material; potser per això som com som. Veure com la meva generació viu aïllada i al dia a dia, sense pensar en res més, em fa creure que som el caldo de cultiu perfecte pel caos que estem vivint: submisos i individualistes.
El concepte del "mal menor" es queda curt per al que triem dia a dia. La generació nascuda entre els 90 i els 2.000 som responsables de la pèrdua de molts drets pels quals van lluitar els nostres pares i avis; no ens hem sabut protegir ni defensar, i sembla que amb tenir un mínim per viure i queixar-nos en tenim prou. Això no és una crítica a la meva generació, sinó un retrat del que som: molt preparats acadèmicament, però molt poc preparats per a la vida.
Participacions delslectors
"Practico el confinamiento económico para poder ahorrar e independizarme"
Eva Gómez L'Hospitalet de Llobregat
"En el cas de la Noelia, hem fracassat com a societat?"
Ignasi Martínez Sant Cugat del Vallès
Mésdebats
el problema de la vivenda
- Turisme La mitjana d'ocupació del turisme rural del Berguedà per Setmana Santa supera el 90%
- La població estrangera a la Catalunya central ha crescut més del doble en dues dècades
- El Marroc manté el lideratge com a punt d'origen de les persones estrangeres que viuen a la Catalunya Central
- Enoturisme Aquestes són les "catedrals del vi" de Catalunya, els tres cellers modernistes més impressionants del territori
- Seguretat ferroviària Els maquinistes avalen els nous horaris de Rodalies que haurien de permetre reobrir l’R4 dimarts

