Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"Els desastres ferroviaris del trinomi Renfe, Adif, Fomento a Portbou"

trenes-de-renfe

trenes-de-renfe

El passat divendres 20 de setembre de 2019 es pot dir que va ser una jornada desastrosa a la línia R11 del tren convencional entre Portbou/Cervera i Barcelona Sants.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Els problemes van començar de bon matí amb el tren que havia de sortir a les 6.57 de Portbou, que va quedar suprimit per una avaria. Per sort, en aquell moment hi havia disponible a l’estació de Portbou un altre tren i en pocs minuts de retard va poder sortir.

A les 11.30, el tren TER de la SNCF procedent de Cervera de la Marenda no va arribar a Portbou i, en aquest cas, ja es va trencar una interconnexió transfronterera.

I la tercera incidència d’aquest autèntic viacrucis ferroviari succeeix amb el tren regional de l'R11 que havia de sortir de Portbou a les 17.25 cap a Barcelona Sants. També va quedar suprimit per avaria.

No pot ser, de cap de les maneres, que en les línies de Rodalies R11 i RG1 segueixi funcionant un material mòbil de més de 30 anys d’antiguitat. A més, això va acompanyat d’una manca del manteniment adequat d’aquests trens tan obsolets. És urgent un pla de remodelació i canvi del material mòbil i un reforçament de personal de manteniment a Portbou.

Per altra banda cal posar de manifest la deficient política informativa -d’informació a l’usuari- per part del “trinomi” Renfe-Adif-Fomento. Les aplicacions com Twitter tarden massa a actualitzar-se; a més, considerem que és necessari un pla tècnic i de modernització per dotar de connexió wi-fi els trens de Rodalies i les estacions.

Davant d’aquests desastres tan reiteratius es fa necessari emplaçar tots els càrrecs electes, sectors econòmics i socials -patronals, sindicats i associacions diverses en defensa de l’equilibri territorial- del territori transfronterer per tal que es comprometin -que es mullin- davant dels operadors econòmics i responsables polítics -Renfe, Adif i Fomento- per una necessària millora i autèntica modernització que permeti que a l’Alt Empordà, a tota la contrada transfronterera, el tren convencional sigui un element de cohesió social i de comunicació sostenible per tal de poder lluitar amb efectivitat contra el monstre del canvi climàtic.

Participacions delslectors

Mésdebats