Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"En educació, la fermesa no és pas intolerància ni la flexibilitat és permissivitat"

"En educació, la fermesa no és pas intolerància ni la flexibilitat és permissivitat"

La pedagogia d'última generació (la mateixa que abomina del més mínim càstig als més joves, substituint-lo per l'eufemisme de "conseqüències") afirma que prohibir no és educatiu. Segons aquesta, resulta contraproduent, perquè allò no permès estimula el desig de transgredir-ho.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

És una visió rousseauniana (ingènua, diria jo) doncs la naturalesa humana és egocèntrica i necessita referents i límits clars -i a vegades coercitius-. Prohibir, en alguns casos, és un mal necessari que, això sí, en cap cas ha de ser l'epicentre de la tasca educativa. Però imperen unes relacions paternofilials marcades pel "col·leguisme": excés de 'bonrotllisme', compartir activitats que no s'escauen, voler guanyar-se'ls amb un munt de regals, intent d'apropar-se massa al seu univers emocional...

Suposo que l'herència (anti) pedagògica franquista ha marcat sobremanera les generacions posteriors de tal manera que molts pares han intentat compensar-la amb un reguitzell de llibertats que sovint voregen el llibertinatge. Cal descobrir que, en clau formativa, la fermesa no és pas intolerància ni la flexibilitat és permissivitat. I cal també ensenyar que, tal com asseverà Sèneca: "no aprenem gràcies a l'escola, sinó gràcies a la vida".

Participacions delslectors

Mésdebats