Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Quan un lloc se sent desbordat pel turisme, ha de protegir la seva autenticitat"

Ferran Nadeu
Cloe Contel
El mes passat el vaig passar a Tòquio. Em sentia tan a prop i tan lluny de casa… Japó és profundament local, seu. I encara que és totalment diferent, té allò tan propi que t'envolta i et submergeix. Es nota en els gestos, en la manera com cuiden allò que els pertany. Entre tota aquesta harmonia, vaig començar a veure una cosa que em va resultar familiar: cartells en restaurants, bars o botigues de conveniència que advertien: "A partir de les nou de la nit, ningú que no parli japonès" o "avui dijous, només locals".
Entretots
Una espècie de frontera invisible, aixecada no per odi, sinó per cansament. Quan un lloc se sent desbordat per les masses turístiques, intenta protegir el que li queda d'autenticitat. Barcelona, com Tòquio, cerca un equilibri entre obrir-se al món i conservar la seva ànima. Perquè no es tracta de tancar portes sinó de no perdre el sentit de qui som quan les deixem obertes.
Participacions delslectors
"Paz y justicia"
Juan Salvador Barcelona
"Ojalá, la paz y la esperanza"
Olga Santisteban Otegui ZALLA BIZKAIA
"Comportament intolerable d'un agent de seguretat en una estació de tren"
Pep Casanovas Cerdanyola del Vallès
"La lluvia nos vuelve a recordar lo que no hemos hecho"
Alicia Ortiz Barberà del Vallès
"Propongo que recuperemos el derecho de la infancia a aburrirse"
Aina Suñé Sant Cugat del Vallès
Mésdebats
el problema de la vivenda
El debat
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- S’accelera el desallotjament del bloc Venus de la Mina
- 10 famosos assenyalats
- Cas Koldo Aquestes són les "diferències irreparables" que han motivat el canvi d’advocat d’Ábalos
- ASSEMBLEA DE COMPROMISSARIS BLAUGRANA Laporta presumeix de recuperació econòmica: «Qui no ho vegi és perquè no hi ha més cec que el que no vulgui veure»
- París: El robatori d’unes joies que van pertànyer a Napoleó obliga a tancar el museu del Louvre aquest diumenge
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- La comarca de Catalunya on gaudir del silenci de la tardor: ideal per collir bolets i amb una de les majors densitats d’espais naturals
- Fenomen social Arriben les ‘tradwives’ penedides: «Jo només mostrava les bondats de la vida domèstica, però allò era una presó»