Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
Judici a 'la Manada': Interpretar segons les creences personals

L’enquesta del CGPJ revela rebuig a la descentralització. / CARLOS MONTAÑÉS
Marga Tena Ribe
No vull parlar de la Manada perquè ja s'ha dit tot (i per totes bandes). Tampoc vull parlar de la sentència perquè no sóc jurista i la meva opinió de persona de carrer ja l'ha expressada, i molt bé, la gent del carrer i, per tant, no aportaria res de nou al tema. Només vull dir que la sentència del jutge discrepant (ni li escric el nom!) m'ha fet pensar en la paraula interpretar. Què jo sàpiga, els jutges han d'interpretar la llei, però aquest senyor no va interpretar la llei, va interpretar les expressions de plaer o excitació d'una persona i li va donar el significat que li va donar la real gana.
Entretots
Pot un jutge interpretar, per exemple, el grau d'una lesió física segons les seves creences personals? O el normal seria que ho fes el metge forense? És a dir: el metge forense està qualificat per interpretar una lesió i el jutge està qualificat per interpretar la llei segons els informes que li presenten (espero que els advocats em perdonin si ho he explicat molt malament).
El jutge discrepant parla d'"expressió relaxada" i diu que "es desprèn excitació sexual". Aquest senyor, a banda de ser jutge, té alguna formació, experiència o el que sigui per interpretar aquestes expressions? Com carai s'atreveix a dir que hi veu excitació sexual? Però aquest jutge no sap que l'evasió és una resposta fisiològica de l'organisme en les situacions de por quan no hi ha possibilitat de fugir?
No tinc ni idea de si el codi penal s'hauria de reformar o no i cada persona pot tenir les opinions que vulgui. Una amiga advocada em deia: 'Els jutges no investiguen". Es referia al fet que, segons les proves, dictaven una sentència i em sembla el més lògic, no poden saber de tot! Per tant, per això hi ha els perits, que són persones expertes que avaluen els danys. Que jo sàpiga, els jutges tenen en compte en els informes que aporten els perits o professionals experts (com per exemple un metge o psicòleg forense, un enginyer o arquitecte) abans de dictar una sentència.
Aquest senyor jutge diu que "observa excitació sexual, tot i que no vol dir que la relació sexual sigui consentida". Abans de dir això, podria informar-se una mica més de les fases de la resposta sexual humana i saber que és molt difícil sentir excitació sexual, (per no dir impossible) quan les relacions són no consentides.
Participacions delslectors
Mésdebats
el problema de la vivenda
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sector elèctric Iberdrola reforça la seva liquiditat amb una línia de crèdit de 2.500 milions
- Perfumeria i cosmètica Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més
- Construcció Habitatge insta les comunitats a pactar un nou pla de 6.660 milions
- Anàlisi i predicció de BBVA Research L’economia catalana alentirà el seu creixement fins a l’1,5% el 2026
- Boom turístic Els hotels sumaran 52.000 habitacions fins al 2028 a tot Espanya