Perfumeria i cosmètica

Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més

El grup depèn enormement de les fragàncies, però espera l’alça del maquillatge

«Tenim potencial per obrir nous mercats i arribar a més punts de venda», afirma el president

Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més
2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

La promesa feta als accionistes és acabar el 2025 amb entre un 6% i un 8% més de vendes que l’any anterior i, a jutjar pel primer balanç de situació, tot marxa segons la previsió. Puig ha facturat entre el gener i el juny d’aquest any un 7,6% més que entre el gener i el juny del 2024, cosa que ajuda aquest gegant de la perfumeria i els cosmètics a reforçar la imatge de fortalesa i salut davant uns inversors que no acaben de recolzar-la en borsa: la companyia va començar a cotitzar amb l’acció a uns 25 euros, però fa mesos que està instal·lada entorn dels 15 euros. Des del novembre no ha travessat mai la frontera dels 20 euros.

Per això és tan crític per a Puig fer gala de bones xifres. Per ara no n’ha fet pública més que la seva facturació, ja que, fins al setembre, aquesta empresa responsable de marques com Carolina Herrera, Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier i Nina Ricci no ofereix la radiografia completa amb dades com els beneficis d’aquest primer semestre, però ahir el seu president executiu, Marc Puig, en va avançar algunes pinzellades en una conferència telefònica amb analistes.

Va explicar que el grup ha ingressat gairebé 2.300 milions d’euros aquesta primera meitat de l’any, cosa que en termes comparables significa un 7,6% més que els 2.170 registrats el mateix període de l’any passat. Que aquesta xifra es reparteix pràcticament a parts iguals entre trimestres, tot i que el primer (amb 1.200 milions d’euros aproximadament) ha brillat més que el segon (1.093 milions). Puig va atribuir això últim –i que el creixement comparat entre trimestres sigui una mica més discret en el període que va de l’abril al juny– a un impacte negatiu pel tipus de canvi del dòlar.

Màxima confiança

Notícies relacionades

També va apuntar que el negoci que funciona més bé continua sent el de les fragàncies, que no només els suposa molts més ingressos que el maquillatge o les cremes (1.600 milions d’euros, davant gairebé 340 i 275, respectivament), sinó que creix com cap altre. Puig ha facturat un 8,6% més en el terreny de les fragàncies i de les cremes, però només un 2% més amb el maquillatge. En qualsevol cas, la confiança de la companyia en Charlotte Tilbury (la seva principal marca de maquillatge) sembla fèrria. "Tenim potencial no només per obrir nous mercats, sinó per arribar a nous punts de venda en els mercats en què ja tenim presència", va explicar. "Anirem expandint la marca a mesura que anem creant demanda", va afegir. Alhora, es va mostrar convençut que durant el segon semestre de l’any poden estar registrant taxes de creixement d’entre el 6% i el 8% també en aquest sector.

Finalment, la regió que suma Europa, l’Orient Mitjà i l’Àfrica continua sent la més gran per al grup, però creix molt més Àsia-Pacífic (+16,5%) i Amèrica (+10,9%). En aquest sentit, bona part de les preguntes dels analistes es van centrar en un possible impacte dels aranzels anunciats per Donald Trump, president dels EUA. "Per a aquest any, l’impacte serà relativament inferior, perquè les nostres existències ja són als Estats Units", va afirmar Marc Puig.