Camí de les urnes
Una jutge eximeix una suplent de taula a qui la Junta Electoral va tombar el recurs
La interlocutòria accepta de forma cautelaríssima rellevar-la de l’obligació d’acudir al col·legi electoral com a suplent d’un vocal de taula

La titular del Jutjat Contenciós Administratiu 7 de Barcelona ha eximit una dona de ser suplent de mesa electoral per al 14-F després que la Junta Electoral de Zona desestimés el seu recurs contra la citació.
La interlocutòria accepta de forma cautelaríssima rellevar-la de l’obligació d’acudir al col·legi electoral com a suplent d’un vocal de taula.
El text destaca que la dona va justificar la seva al·legació amb un certificat mèdic, que és un dels motius previstos per excusar les citacions a meses electorals.
Notícies relacionadesLa magistrada justifica la decisió sense escoltar les parts perquè el procediment judicial habitual es resoldria després de les eleccions de diumenge, cosa que deixaria sense utilitat el recurs.
Fins aquest dijous, el 37% de persones citades a meses electorals han recorregut la citació, i la Junta Electoral Central (JEC) ha ordenat que les meses que no es puguin constituir abans de les 10 hores hauran de convocar la votació de nou en els dos dies següents.
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Septuagenaris amb els peus a la sorra
- "Ho han deixat cremar tot"
- Grans fortunes treuen a borsa 2.000 milions en actius immobiliaris
- Apunts polítics de la setmana Els incendis, i els tuits, van arrabassar a Vox l’agenda política
- Indignació Tàrrega, farta del repte viral de defecar a l’aigua: contracta vigilants després del tercer tancament en una setmana
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Vigents des del 2022 La banca confia que les mesures d’alleujament hipotecari per a classes mitjanes decaiguin al novembre
- Altes temperatures Dones grans que es confinen per «no morir» de calor: «Em tanco amb un ventilador, tres ampolles d’aigua... i les telenovel·les turques»
- Entrevista Sandra Ramos, consellera de Festes de Tarragona: "La festa major de Sant Magí ens ajuda a conscienciar sobre la importància de l'aigua"