Cita electoral del 14-F

¿Fins quan es pot demanar i emetre el vot per correu per a les eleccions catalanes?

  • El 14 de febrer del 2021 estan convocades eleccions al Parlament de Catalunya

  • Els electors podran sol·licitar el vot per correu a les oficines de Correus

20 4 2020 - Cardedeu - Jose M  Alonso  carter de Correos  - Foto Anna Mas

20 4 2020 - Cardedeu - Jose M Alonso carter de Correos - Foto Anna Mas

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El 14 de febrer del 2021 tindran lloc les eleccions al Parlament de Catalunya i els electors encara poden sol·licitar elvot per correu durant aquesta setmana, davant uns comicis marcats per la incertesa de la Covid. Fins aquest dilluns s’han registrat 183.000 sol·licituds, xifra que suposa un increment del 180% respecte a les eleccions al Parlament del 2017.

La celebració de la cita amb les urnes es manté després de diverses decisions dels tribunals. És a dir, totes aquelles persones que haguessin demanat el vot per correu abans del decret de suspensió i la seva posterior impugnació no han de repetir els tràmits. Aquells electors que vulguin demanar el vot per correu de manera telemàticament o presencialment en una oficina tenen fins al 4 de febrer per cursar la sol·licitud a través de la pàgina web de Correus.

Les paperetes seran entregades al sol·licitant entre el 25 de gener i el 7 de febrer i l’últim dia que l’elector podrà enviar el vot per participar als comicis serà el 12 de febrer. Correus no acceptarà cap papereta que vulgui ser entregada passat el 12 de febrer; segons l’última ampliació ordenada pel Govern.

No és necessari anar a Correus

Notícies relacionades

Correus ha habilitat la possibilitat de demanar i exercir el dret de vot des de casa. Per a això, el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica per verificar telemàticament la seva identitat, ja sigui el certificat IDCAT, T-CAT o un DNI electrònic. Una vegada presentada la sol·licitud web (amb marge fins al 5 de febrer, incluòs, i fins a les dues del migdia), l’Oficina del Cens Electoral ha d’acceptar la sol·licitud del vot. Una vegada acceptada, l’esmentat elector no podrà votar en la mesa electoral el dia dels comicis.

El carter entregarà la documentació necessària en mà al domicili del votant i, llavors, el ciutadà tindrà dues opcions. Podrà votar en aquell mateix moment, entregant-li la papereta ja dins el sobre al carter. O podrà esperar-se i entregar-la presencialment en una oficina de Correus fins al 12 de febrer, concretament fins a les dues del migdia. Inicialment el termini últim era fins al 10 de febrer, però el Govern ha ampliat finalment els terminis fins al 12.