Philipp Joeinig, conseller delegat de Menzies Aviation: "Volem l’ampliació del Prat per evitar la congestió"

¿Quin és el seu volum de negoci?
Som a 300 aeroports de 65 països. Tenim 50.000 empleats i gestionem més de 600 aerolínies. El 2024, el grup va facturar gairebé 2.600 milions de dòlars. La previsió és arribar a 3.000 aquest any.
¿Què significa Espanya dins de l’estratègia de Menzies?
És un dels mercats més rellevants del món per volum de trànsit, fa 24 anys que som aquí, és un país prioritari per a nosaltres. Ja estàvem a Madrid, Alacant, Màlaga, Palma, Reus... i ara al Prat.
¿Quins reptes diria que planteja aquest mercat?
El principal és l’estacionalitat. La diferència entre estiu i hivern és molt alta, i això afecta la planificació. També entre els dies de la setmana o les hores del dia. I hi ha una forta pressió sobre els costos i molta competència.
¿Com ha sigut aquest primer any a l’aeroport de Barcelona?
Vam iniciar operacions al març. No va ser un inici fàcil perquè es va posposar diverses vegades i vam haver d’arrencar en ple estiu. Hauríem d’haver tingut nou mesos per a una posada en marxa adequada i ho vam fer en quatre. A més, vam subrogar 500 empleats que provenien d’altres gestors. Ja tenim 700 treballadors al Prat.
¿I el resultat?
Operar a l’aeroport de Barcelona no és fàcil, sobretot a l’estiu. És una combinació de vols intercontinentals, aerolínies de baix cost i tradicionals europees. Sol estar congestionat en alguns moments de la temporada alta i és necessària una excel·lent coordinació amb l’autoritat aeroportuària per gestionar l’operació. Per això, vam elaborar un pla d’acció especial per als primers sis mesos de transició i tot va transcórrer a la perfecció.
¿Què distingeix Menzies d’altres operadors?
La nostra experiència global, la nostra aposta per la innovació i la nostra cultura empresarial. Invertim molt en tecnologia, automatització, gestió de dades i sostenibilitat. A més, tenim una cultura que posa les persones al centre. Per a nosaltres, és important poder oferir una xarxa global. La idea és que, quan una aerolínia vola d’un aeroport a l’altre, i en els dos casos Menzies és el proveïdor del servei, el passatger d’aquest avió experimenti un tracte similar.
¿Quin pes té la sostenibilitat en la seva estratègia?
Ens hem compromès a aconseguir les zero emissions netes el 2045. Estem invertint en vehicles elèctrics, energies renovables, reducció de l’ús de paper...
¿Què opina de l’ampliació de l’aeroport de Barcelona?
Hi estic a favor perquè la congestió, sobretot a l’estiu, és molt gran. Això és greu i perjudicial per a l’experiència dels passatgers i influeix en la seguretat. Tenir més espai permet millors processos i experiències per als viatgers, les aeronaus i els pilots. El nostre deure és expandir-nos per afrontar el creixement. Cada vegada hi ha més gent viatjant i que vol viatjar. Si no hi ha ampliació, els preus pujaran.
¿Per què?
Això no és una cosa nova. Tenim el deure de comptar amb una bona infraestructura i invertir també de cara a les pròximes generacions, perquè puguin viatjar tant com sigui possible i interactuar amb els altres. La majoria de les aerolínies que operen actualment a Barcelona desitgen créixer. I tothom vol venir a Barcelona, vol menjar bé i disfrutar de la vida. El govern de Catalunya està treballant amb Aena en iniciatives que, segons la meva opinió, compatibilitzen el creixement de la infraestructura amb l’entorn mediambiental de l’aeroport. Barcelona es troba en un entorn molt sensible. Els aeroports sempre estan al mig d’alguna cosa. Necessitem gestionar l’entorn de la millor manera possible. Però no podem permetre’ns que això ens aturi.
Notícies relacionades¿Quins plans de futur tenen?
La llicència és per a set anys i farem tot el possible per seguir i estar encara a més aeroports d’Espanya i del món.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- La fuga d’agost del 2024 Sallent reconeix que els Mossos no van sospesar la fugida de Puigdemont
- Baròmetre municipal La vivenda supera la inseguretat com a principal problema dels barcelonins
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Tempesta judicial i política L’empresonament de Cerdán noqueja Sánchez, que no pot desviar el focus
- 14. Fernández Borbalán i un CEO corporatiu lideraran el nou CTA remodelat al gust del Reial Madrid i els clubs
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- L’empresonament de Cerdán Junts insta el PP a reunir-se amb Puigdemont si vol abordar una moció de censura a Sánchez
- Tall de llum Una avaria deixa 1.200 abonats sense electricitat durant tota la nit a Barcelona