L’hereva de Nissan a la Zona Franca vol anar-se’n a cotitzar a Amsterdam
2
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

L’empresa d’automoció QEV, hereva de Nissan a la Zona Franca, enllesteix la fusió amb el fons d’inversió SPAC, controlat pel banquer madrileny Jorge Lucaya. La primera aspira a sumar el múscul financer de la segona i així poder ampliar les promeses amb què va aconseguir adjudicar-se els terrenys de l’antiga fàbrica del gegant nipó a la perifèria barcelonina.

La previsió publicitada per les dues companyies és formalitzar la firma de la fusió abans del 31 de juliol i la seva intenció és emportar-se la societat resultant a cotitzar a Amsterdam, tal com han anunciat en un comunicat aquest dijous. En aquest sentit, seguirà els passos de Ferrovial, que recentment ha traslladat la seu social als Països Baixos per cotitzar allà a la borsa.

El futur del successor de Nissan va agafant forma. QEV, una companyia dedicada a dissenyar uns quants cotxes elèctrics per a la competició esportiva, va aconseguir convèncer la Generalitat de Catalunya i el Ministeri d’Indústria que ells podien cobrir part del buit que deixava Nissan. Van formalitzar l’acord al març, després de més de dos anys de procés de selecció, i així van poder aconseguir els terrenys que abans havia ocupat el gegant nipó. Igual com amb una patent per fabricar una versió modificada de la ‘pick-up’ NV-200, mentre es preparen per poder acoblar la seva pròpia flota de furgonetes elèctriques Zeroid.

Sobre aquest terreny i amb aquests elements, QEV fa ara un pas més per buscar el finançament que li permeti escalar el negoci. Ja van comptar amb el grup immologístic Goodman per tancar l’operació de la Zona Franca i ara han trobat nous aliats en SPAC, un fons d’inversió que espera ser «un soci valuós per a una empresa europea d’alt creixement», segons es defineixen en el comunicat d’aquest dijous.

Notícies relacionades

SPAC ve pilotat pel banquer Jorge Lucaya, amb 35 anys d’experiència en grans operacions. Una de les més recents va ser la venda d’Abertis a ACS i Atlantia. Diverses informacions el situen en el cercle íntim d’Isidre Fainé i l’ha assessorat en diverses operacions de la Fundació La Caixa.

L’objectiu de la fusió QEV-SPAC és arribar a vendre «al voltant de 16.000 vehicles elèctrics per al 2027». I, segons els càlculs preliminars duts a terme per les mateixes societats, la valoració implícita de la nova empresa, que es dirà QEV N.V., serà de 209 milions d’euros.