Brillant estrena de la cantata ‘La Nadalenca’
El Concert de Sant Esteve en el Palau de la Música Catalana /
Un any més el ritu es va tornar a complir, i ja en van 112. El tradicional Concert de Sant Esteve al Palau de la Música Catalana va il·luminar amb la seva màgia cada una de les actuacions dels 350 cantaires que integren les formacions de l’Orfeó Català i del Cor de Cambra del Palau en un espectacle que, precisament, mirava el concepte de ritu, motiu conductor de la programació en aquest curs. I res millor que Nadal per unir ritu i tradició.
Sota l’àgil direcció d’escena d’Adrià Aubert, la principal novetat del primer Sant Esteve amb Xavier Puig com a director titular i artístic de l’Orfeó Català va ser que tota la segona part va estar dedicada a una cantata encarregada a la compositora Anna Campmany i llibret del poeta Josep Pedrals, La Nadalenca, que s’endinsa en diferents maneres de viure Nadal. A càrrec de quatre personatges, la Llúcia de la soprano Clara Moraleda, el Fredolic del tenor Pol Blancafort, el Pare Noel del baríton Germán de la Riva i la Narradora –que interactua amb el trio– de l’actriu Lloll Bertran, l’obra està escrita per a la totalitat dels cors de la casa més flautes, guitarres, piano, òrgan i percussió. Sota la direcció de Xavier Puig, La Nadalenca concatena números musicals i diàlegs –en vers– amb perícia i bon traç, molt d’humor i accents de musical. En les seves 15 escenes cada personatge explica i defensa una manera específica de viure aquestes festes, tot il·lustrat musicalment amb gran llibertat estilística per aconseguir moments molt reeixits sobretot quan s’uneixen tots els cors. De Campmany també se’n va estrenar Muses, interpretada pel Cor de Noies, agrupació que celebra els seus 25 anys, i es va poder veure en acció Belén Clemente, guanyadora de la beca Lluís Millet de direcció, al comandament de Blanc Nadal.
Notícies relacionadesLa vetllada va arrencar amb un homenatge al gran Frederic Mompou i un fragment de Propis del temps d’Advent, obra per a cor escrita per a Montserrat, seguida d’una secció del Te Deum del compositor actual resident del Palau, Josep Ollé. Seu també era el bonic Missatge de pau, que va tancar la primera part amb una atmosfera molt espiritual. Abans, el Cor de Cambra havia aportat un dels grans moments de la nit amb O magnum mysterium, de Carles Prat Vives.
La vetllada va acabar, com és habitual, amb un emotiu Cant de la senyera, després d’una entendridora versió d’El noi de la mare.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- COMUNITAT DE RECERCA El grup assenyalat pels abusos de Flecha a la UB anuncia que es dissol
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Tradició Els gitanos de la Mina reviuen el Nadal flamenc de Barcelona
