Gran construcció
Avancen les obres d’ampliació del moll Adossat al Port de Barcelona
Els treballs tenen un termini d’execució de mig any
El consell d’administració del Port de Barcelona ha aprovat iniciar la licitació per construir la superestructura de la tercera fase de l’ampliació del Moll Adossat amb un pressupost base de 7.046.362 euros (sense IVA). La nova infraestructura inclourà la construcció de 631 metres de vora de moll, incloent-hi l’equipament portuari (escales, norais i defenses), la instal·lació de les xarxes de serveis (aigua, telecomunicacions i connexió de mitjana tensió) i la xarxa de drenatge.
L’obra té un termini d’execució de mig any i deixarà el moll preparat per la construcció de la terminal de MSC i la futura terminal de RO-Pax. Pel que fa a les obres de reurbanització i la infraestructura necessària per operar, aniran a càrrec de les empreses concessionàries.
D’altra banda, l’obra compta amb la superestructura necessària per instal·lar la xarxa de mitjana tensió per fer arribar l’electricitat fins als barcos, tal com està previst al projecte Nexigen d’electrificació de molls del Port de Barcelona.
- Futbol Com votar en les eleccions al Barça 2026: així funcionen les votacions
- Tour imminent Rosalía augmenta més d'un 40% els seus oients a Spotify abans de l'inici de la gira de 'Lux'
- Impacte econòmic de la guerra L'escalada del conflicte a l'Iran dispara un 479% la demanda de lloguer temporal a Barcelona entre usuaris de l'Orient Pròxim
- 42 quilòmetres Marató de Barcelona 2026: horari, mapa i recorregut complet
- Vaga educativa a Catalunya ¿Per què més de 40.000 docents rebutgen l’acord de millores laborals pactat pel Govern, CCOO i UGT?
