Concentració
Competència posa condicions a la compra de la Terminal Ferry de Barcelona (TFB) pel grup Grimaldi
Haurà d’oferir a les navilieres competidores les mateixes freqüències i preus que fins ara
«Ens arremangarem perquè en un parell d’anys canviï la percepció sobre els creuers a Barcelona»
El Port de Barcelona planeja «desdoblar» el pont Porta d’Europa quan traslladi ferris i creuers a l’Adossat

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha autoritzat l’adquisició de la Terminal Ferry de Barcelona (TFB) pel grup Grimaldi, però amb condicions. Entre aquestes, la CNMC obliga el comprador a mantenir les condicions comercials prèviesa les navilieres competidores de forma que podran mantenir les seves freqüències i atracades habituals, així com els preus acordats abans de l’operació.
En l’actualitat, Terminal Ferry de Barcelona gestiona, mitjançant concessió, una de les dues terminals públiques de càrrega rodada i passatgers que hi ha al port de Barcelona. L’altra és propietat de Grimaldi. Amb aquesta operació, per tant, el grup italià adquiriria el control en exclusiva de les dues úniques terminals públiques del port de Barcelona. Una circumstància que, segons la CNMC, atorgaria al grup Grimaldi l’incentiu i la capacitat d’apujar els preus i canviar les condicions d’accés als seus serveis.
Notícies relacionadesAixò afectaria també el transport marítim regular de càrrega rodada i passatgers (mercat verticalment relacionat) ja que Grimaldi presta aquest servei en les línies entre Barcelona i les illes Balears. Al ser el propietari de la terminal podria reforçar la seva posició, si apliqués a les navilieres competidores que necessiten accedir a aquestes terminals condicions menys favorables (horaris, freqüències o tarifes) que les dels seus propis vaixells. I, per això, l’obliga a mantenir els mateixos requisits que fins ara.
A més, l’autoritat espanyola de competència també obliga Grimaldi a «renunciar i tornar» a l’Autoritat Portuària de Barcelona (APB) una part de la seva actual concessió, a facilitar l’embarcament directe des de la passarel·la i el finger de la seva actual terminal a qualsevol competidor que ocupi la superfície desinvertida i a prestar serveis d’estació marítima si no se’n construeix una de nova a la superfície desinvertida i a no participar en el concurs que es pugui convocar per a concessions la superfície desinvertida en un futur.
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- La nova vida de Lamine Yamal
- Successos Tres detinguts per atracar un banc a Camarles
- Al peu de Collserola La Fiscalia investiga la instal·lació de barracons en un parc protegit de Sarrià
- Successos Detingut un conductor borratxo per circular 15 km contra direcció a Olot
- Futbol El Barça es proclama campió de Lliga F i segueix amb pas ferm cap al pòquer de títols
- Entrevista Javier Burón: «Necessitem un 30% de vivenda pública que costi un 30% menys que la de lliure mercat»
- Nou pontificat Lleó XIV alerta d’una «tercera guerra mundial per parts» i demana un alto el foc «immediat» a Gaza i Ucraïna