Concentració

Competència posa condicions a la compra de la Terminal Ferry de Barcelona (TFB) pel grup Grimaldi

Haurà d’oferir a les navilieres competidores les mateixes freqüències i preus que fins ara

  • «Ens arremangarem perquè en un parell d’anys canviï la percepció sobre els creuers a Barcelona»

  • El Port de Barcelona planeja «desdoblar» el pont Porta d’Europa quan traslladi ferris i creuers a l’Adossat

Competència posa condicions a la compra de la Terminal Ferry de Barcelona (TFB) pel grup Grimaldi
1
Es llegeix en minuts

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha autoritzat l’adquisició de la Terminal Ferry de Barcelona (TFB) pel grup Grimaldi, però amb condicions. Entre aquestes, la CNMC obliga el comprador a mantenir les condicions comercials prèviesa les navilieres competidores de forma que podran mantenir les seves freqüències i atracades habituals, així com els preus acordats abans de l’operació.

En l’actualitat, Terminal Ferry de Barcelona gestiona, mitjançant concessió, una de les dues terminals públiques de càrrega rodada i passatgers que hi ha al port de Barcelona. L’altra és propietat de Grimaldi. Amb aquesta operació, per tant, el grup italià adquiriria el control en exclusiva de les dues úniques terminals públiques del port de Barcelona. Una circumstància que, segons la CNMC, atorgaria al grup Grimaldi l’incentiu i la capacitat d’apujar els preus i canviar les condicions d’accés als seus serveis.

Notícies relacionades

Això afectaria també el transport marítim regular de càrrega rodada i passatgers (mercat verticalment relacionat) ja que Grimaldi presta aquest servei en les línies entre Barcelona i les illes Balears. Al ser el propietari de la terminal podria reforçar la seva posició, si apliqués a les navilieres competidores que necessiten accedir a aquestes terminals condicions menys favorables (horaris, freqüències o tarifes) que les dels seus propis vaixells. I, per això, l’obliga a mantenir els mateixos requisits que fins ara.

A més, l’autoritat espanyola de competència també obliga Grimaldi a «renunciar i tornar» a l’Autoritat Portuària de Barcelona (APB) una part de la seva actual concessió, a facilitar l’embarcament directe des de la passarel·la i el finger de la seva actual terminal a qualsevol competidor que ocupi la superfície desinvertida i a prestar serveis d’estació marítima si no se’n construeix una de nova a la superfície desinvertida i a no participar en el concurs que es pugui convocar per a concessions la superfície desinvertida en un futur.

Temes:

Creuers Turisme