Millora de l’operativa
L’aeroport del Prat reordena els enlairaments amb una nova tecnologia per satèl·lit
Ampliar l’aeroport del Prat sense allargar-ne la pista, ¿es pot?
La llei de vivenda genera recels a tot el sector implicat
![L’aeroport del Prat reordena els enlairaments amb una nova tecnologia per satèl·lit L’aeroport del Prat reordena els enlairaments amb una nova tecnologia per satèl·lit](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/78f8245d-d084-4256-a593-fa6262601f10_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
L’aeroport del Prat ha reordenat els enlairaments amb una nova tecnologia per satèl·lit que millora l’eficiència de la infraestructura. El gestor de la navegació aèria, Enaire, ha explicat aquest dimarts que des del 20 d’abril ha redissenyat els fluxos de l’aeròdrom barceloní però que la configuració de les pistes es manté igual.
El nou disseny «millora encara més la seguretat i resiliència de les operacions», segons l’empresa pública del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, així com la connectivitat entre els diferents aeroports de l’espai aeri terminal (TMA) de Barcelona, és a dir, els de Girona-Costa Brava, Reus i Lleida-Alguaire.
Més puntualitat
El projecte Brain II de l’aeroport Josep Tarradellas servirà per incrementar la «seguretat, puntualitat i eficiència» de l’operativa aèria, ja que la nova tecnologia per satèl·lit permetajustar millor les sortides als horaris programats. Aquesta circumstància repercutirà positivament en els usuaris, ja que notaran una millora en la puntualitat dels seus vols.
Aquests canvis permeten optimitzar la separació entre aeronaus, el control sobre la seva afluència i la implantació de noves tècniques en el disseny de l’espai aeri al Prat.
Actual rol de pistes
No obstant, el desenvolupament d’aquest projecte per satèl·lit manté l’actual rol de pistes, de manera que posar-lo en servei «no suposarà variacions respecte al seu ús i configuracions, ni en les trajectòries d’arribades i sortides, ni en el nombre d’operacions previstes en els escenaris de màxim desenvolupament de l’aeroport», segons Enaire.
A més, han assegurat que aquesta reordenació tindrà un retorn mediambiental perquè, al reduir les trajectòries de les aeronaus que es desplacen per l’aeròdrom, hi haurà menys emissions i es guanyarà en eficiència, una condició que beneficia la conservació dels espais veïns, que formen part de la Xarxa Natura 2000.
Aeronaus equipades
Notícies relacionadesPer portar a terme aquests procediments basats en l’ús de la navegació per satèl·lit, les aeronaus han d’estar degudament equipades i la tripulació, capacitada per al seu ús. No obstant, les millores s’han pogut implantar sense necessitat d’instal·lar infraestructures terrestres addicionals.
El març ha sigut un bon mes per al Prat i és probable que l’abril, amb la Setmana Santa, confirmi l’ascens en el volum de passatge de les aerolínies.
Enaire Barcelona Raquel Sánchez Jiménez Aeroport de Barcelona El Prat de Llobregat AENA Transports Transport aeri Turisme Avions Ministeri de Transports Infraestructures Aerolínies Aeroports
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- Eleccions decisives Els comicis a Veneçuela desencadenen l’expectació mundial
- En clau europea Cordó parcial als ultres
- Pròxim Orient Hamàs demana venjar un dels seus líders mort en una presó israeliana
- Les polítiques de la Unió Europea Brussel·les empeny a acabar amb l’addicció a les xarxes socials tòxiques
- Les polítiques de la Unió Europea Espanya insta les tecnològiques a actuar contra els patrons addictius