Millora de l’operativa

L’aeroport del Prat reordena els enlairaments amb una nova tecnologia per satèl·lit

  • Ampliar l’aeroport del Prat sense allargar-ne la pista, ¿es pot?

  • La llei de vivenda genera recels a tot el sector implicat

L’aeroport del Prat reordena els enlairaments amb una nova tecnologia per satèl·lit

Enaire

1
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

L’aeroport del Prat ha reordenat els enlairaments amb una nova tecnologia per satèl·lit que millora l’eficiència de la infraestructura. El gestor de la navegació aèria, Enaire, ha explicat aquest dimarts que des del 20 d’abril ha redissenyat els fluxos de l’aeròdrom barceloní però que la configuració de les pistes es manté igual.

El nou disseny «millora encara més la seguretat i resiliència de les operacions», segons l’empresa pública del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, així com la connectivitat entre els diferents aeroports de l’espai aeri terminal (TMA) de Barcelona, és a dir, els de Girona-Costa Brava, Reus i Lleida-Alguaire. 

Més puntualitat

El projecte Brain II de l’aeroport Josep Tarradellas servirà per incrementar la «seguretat, puntualitat i eficiència» de l’operativa aèria, ja que la nova tecnologia per satèl·lit permetajustar millor les sortides als horaris programats. Aquesta circumstància repercutirà positivament en els usuaris, ja que notaran una millora en la puntualitat dels seus vols.

Aquests canvis permeten optimitzar la separació entre aeronaus, el control sobre la seva afluència i la implantació de noves tècniques en el disseny de l’espai aeri al Prat. 

Actual rol de pistes

No obstant, el desenvolupament d’aquest projecte per satèl·lit manté l’actual rol de pistes, de manera que posar-lo en servei «no suposarà variacions respecte al seu ús i configuracions, ni en les trajectòries d’arribades i sortides, ni en el nombre d’operacions previstes en els escenaris de màxim desenvolupament de l’aeroport», segons Enaire.

A més, han assegurat que aquesta reordenació tindrà un retorn mediambiental perquè, al reduir les trajectòries de les aeronaus que es desplacen per l’aeròdrom, hi haurà menys emissions i es guanyarà en eficiència, una condició que beneficia la conservació dels espais veïns, que formen part de la Xarxa Natura 2000.

Aeronaus equipades

Notícies relacionades

Per portar a terme aquests procediments basats en l’ús de la navegació per satèl·lit, les aeronaus han d’estar degudament equipades i la tripulació, capacitada per al seu ús. No obstant, les millores s’han pogut implantar sense necessitat d’instal·lar infraestructures terrestres addicionals.

El març ha sigut un bon mes per al Prat i és probable que l’abril, amb la Setmana Santa, confirmi l’ascens en el volum de passatge de les aerolínies.