Vivenda pública
CERCADOR | Tots els pisos i vivendes que la Sareb té a Catalunya
CERCADOR | Els pisos que té la Sareb a Barcelona i l’àrea metropolitana
Les Balears divulguen un error de les hipoteques anteriors al 2011 que permet eludir el desnonament

Un dels solars que la Sareb té a la plaça d’Europa de l’Hospitalet de Llobregat. /
El Govern central i la Generalitat mantenen un ball de xifres sobre els pisos i les vivendes que estan negociant destinar a lloguer social. La Moncloa assegura que són 200 immobles i 200 sòls els que podria vendre a l’Administració catalana, que no obstant eleva aquesta quantitat fins al miler. La Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària (Sareb) manté des de fa mesos negociacions amb l’Executiu català per vendre-li un paquet de vivendes que apunta a ser el més gran comprat per una comunitat des de la creació el 2012 de l’anomenat ‘banc dolent’.
Però ¿quin és l’estoc de pisos i vivendes que posseeix la Sareb a tot Catalunya? En total, són 13.499 immobles, que converteixen Catalunya en la comunitat autònoma amb més vivendes al ‘banc dolent’. D’aquestes, 3.539 pisos estarien disponibles per a ús social. Per províncies, a Barcelona n’hi ha 6.997; a Tarragona, 3.010; a Girona, 1.776; i a Lleida, 1.716.
Notícies relacionadesAl següent cercador poden consultar-se, per municipis, tots els immobles dels quals disposa la Sareb a Catalunya.
Després de Barcelona, destaca el nombre de vivendes que el ‘banc dolent’ acumula a l’Hospitalet de Llobregat (563), Badalona (484) i Santa Coloma de Gramenet (305). La Sareb es va constituir el 2012, quatre anys després de l’esclat de la bombolla immobiliària a Espanya i la consegüent crisi financera. L’empresa, de la qual l’Estat és el principal accionista, va absorbir els béns immobiliaris d’entitats financeres rescatades entre el 2008 i el 2012.
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Compareixença al Congrés Sánchez es presenta com un «polític net», rebutja llançar la tovallola i ofereix als socis l’«impuls més gran contra la corrupció»
- El rugit del foc que arrasa "el territori que estimes"
- El president del Sabadell descarta recolzar l’opa del BBVA
- L’Ecofin relaxa les regles fiscals per augmentar la despesa en defensa
- L’Audiència obre diligències a Netanyahu per l’assalt al vaixell de la flotilla de Gaza