Vivenda pública
CERCADOR | Tots els pisos i vivendes que la Sareb té a Catalunya
CERCADOR | Els pisos que té la Sareb a Barcelona i l’àrea metropolitana
Les Balears divulguen un error de les hipoteques anteriors al 2011 que permet eludir el desnonament

Un dels solars que la Sareb té a la plaça d’Europa de l’Hospitalet de Llobregat. /
El Govern central i la Generalitat mantenen un ball de xifres sobre els pisos i les vivendes que estan negociant destinar a lloguer social. La Moncloa assegura que són 200 immobles i 200 sòls els que podria vendre a l’Administració catalana, que no obstant eleva aquesta quantitat fins al miler. La Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària (Sareb) manté des de fa mesos negociacions amb l’Executiu català per vendre-li un paquet de vivendes que apunta a ser el més gran comprat per una comunitat des de la creació el 2012 de l’anomenat ‘banc dolent’.
Però ¿quin és l’estoc de pisos i vivendes que posseeix la Sareb a tot Catalunya? En total, són 13.499 immobles, que converteixen Catalunya en la comunitat autònoma amb més vivendes al ‘banc dolent’. D’aquestes, 3.539 pisos estarien disponibles per a ús social. Per províncies, a Barcelona n’hi ha 6.997; a Tarragona, 3.010; a Girona, 1.776; i a Lleida, 1.716.
Notícies relacionadesAl següent cercador poden consultar-se, per municipis, tots els immobles dels quals disposa la Sareb a Catalunya.
Després de Barcelona, destaca el nombre de vivendes que el ‘banc dolent’ acumula a l’Hospitalet de Llobregat (563), Badalona (484) i Santa Coloma de Gramenet (305). La Sareb es va constituir el 2012, quatre anys després de l’esclat de la bombolla immobiliària a Espanya i la consegüent crisi financera. L’empresa, de la qual l’Estat és el principal accionista, va absorbir els béns immobiliaris d’entitats financeres rescatades entre el 2008 i el 2012.
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- Política Junts i el PSOE es van reunir dilluns després del ‘no’ d’Illa al referèndum
- SANITAT València tampoc fa tots els cribratges de càncer
- Carmen Llasat, presidenta de l'Observatori de Zones Inundables de Catalunya: "El que ha passat al Montsià pot passar en qualsevol punt del litoral"
- Insuficiències de la salut pública Les infermeres denuncien una manca greu de recursos a Urgències psiquiátriques de Vall d'Hebron
- TELEVISIÓ I MAS Males notícies: s’acosta Halloween
- Barcelona, protagonista Fry House: les ‘burgers’ japoneses d’un artista i un consultor
- Besalú, la joia medieval
- Cita amb història La fira més antiga de la Península té gust de formatge