Tercer paquet anticrisi
¿Com t’afecten les mesures del Govern sobre el transport públic?
El Govern amplia la bonificació del 30% dels abonaments a les comunitats en què els governs la complementin amb un 20%
Aquesta rebaixa se suma a la gratuïtat ja anunciada a Rodalies i Mitjana Distància

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha comparegut aquest dimarts per presentar el tercer paquet anticrisi que ha xifrat en 45.000 milions d’euros i que afecta la cistella de la compra, els lloguers, el combustible i el transport públic.
Sánchez ha donat primer els motius pels quals s’elimina la bonificació de 20 cèntims per litre en el combustible per a tots els conductors i tot seguit ha anunciat que s’amplia l’ajuda al transport públic per al 2023 en un 30% en totes les comunitats autònomes en què els governs locals i regionals complementin aquesta ajuda amb un altre 20%, és a dir, que els usuaris tindran una rebaixa total del 50%.
Anunci ja fet a Catalunya
D’aquesta manera, a la gratuïtat ja anunciada dels viatges a Rodalies i Mitjana Distància a tot Espanya per a usuaris habituals i dels viatges en autobusos de llarga distància, també per a usuaris recurrents, i a la bonificació del 50% als trens Avant, se suma ara un mínim de descompte del 50% en els transports regionals per a tot l’any 2023.
A diferència dels últims quatre mesos, durant els quals era opcional per a les comunitats i ajuntaments oferir el descompte addicional del 20%, ara només s’aplicarà el 30% si aquestes entitats financen aquest descompte del 20%. Per això, en totes les regions en les quals s’apliqui aquesta mesura, la rebaixa total serà del 50%, com és el cas de Catalunya.
A Madrid, tot el transport
En el cas de Madrid, l’abonament de transports permet agafar tots els transports públics de la Comunitat i fins i tot dels territoris limítrofs, inclosos metro, autobusos urbans i interurbans o dels voltants.
Algunes comunitats, com Galícia i el País Basc, ja havien sol·licitat al Govern en diverses ocasions que prorrogués la mesura. D’altres, en canvi, com Madrid, van anunciar de forma unilateral que no prorrogarien el descompte del 50%, tot i que, després de l’anunci d’aquest dimarts, el Govern podria continuar finançant el 30% de la rebaixa si la Comunitat ho sol·licita.
A l’estiu, totes les comunitats autònomes, a més de 178 entitats locals, van sol·licitar les ajudes per finançar els descomptes del 30% dels abonaments i títols multiviatge dels serveis de transport públic dels seus territoris entre setembre i desembre, una ajuda que ha ascendit a 256,5 milions d’euros (84,7 per a Madrid i 67,1 per a Catalunya).
Guerra Rússia - Ucraïna Carreteres Renfe Trens Unides Podem Autobusos Rodalies Crisi Metro Transport públic PSOE Transports Govern Pedro Sánchez Ministeri de Transports
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032