Infraestructures ferroviàries

Les obres a l’estació de la Sagrera a Barcelona avancen a bon ritme i ja arriben al 65% de l’execució

El calendari de les alteracions i talls de Rodalies es manté igual i així serà fins a l’11 de desembre

1
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

La fase més complexa de les obres a l’estació de la Sagrera a Barcelona avança a bon ritme. De fet, els responsables dels treballs d’Adif han explicat aquest dimarts que l’execució, que ara arriba a un 65%, va avançada en el calendari. No obstant, aquesta circumstància no modificarà els talls en la línia que afecten els usuaris de Rodalies, que des de la segona quinzena de setembre i fins a l’11 de desembre en pateixen les conseqüències.

El que s’està fent aquestes setmanes en un tram de poc més de quatre quilòmetres, entre Sant Andreu Comtal i Sagrera, és l’obra d’integració urbana ferroviària més important de l’Estat, ha explicat el coordinador tècnic del projecte, Luis Ubalde. L’enginyer ha recordat que per executar aquest tram hi ha un pressupost només aquest any de més de 100 milions d’euros, dels 1.100 del total de la part ferroviària de Sagrera.

Una operació gegant

«És una operació gegant amb molta gent implicada: en alguns moments hi han treballat simultàniament fins a 600 persones en tres torns i deixant per a la nit les activitats menys sorolloses», ha relatat el coordinador.

L’11 de desembre ja estaran totes les vies de Rodalies entre la Sagrera i Sant Andreu soterrades i acabades, fet que suposa una «fita» per als treballs.

Notícies relacionades

L’estació de Sagrera, que tindrà fins a 10 vies d’alta velocitat, ja serà un altre cosa quant a les dates d’execució, que, com ja va revelar la ministra de Transport, Raquel Sánchez, es podria allargar fins al 2025 o 2026, ha recordat Ubalde. Ara mateix s’està en un 60% de l’execució en el global del projecte ferroviari.

Un 19% de Rodalies afectats

Les persones usuàries de les línies R2 NordR11 i R1 s’han hagut d’acostumar en les últimes setmanes a canviar d’estació, fer transbord al metro o agafar un bus, i així seguiran fins a l’11 de desembre. La reconfiguració dels serveis està afectant un 19% dels passatgers del transport ferroviari de Rodalies a Catalunya.