Infraestructura estratègica
El fràgil equilibri natural del delta del Llobregat, amenaçat per l’ampliació de l’aeroport del Prat
Grups ecologistes com Depana confien en Europa per frenar el projecte
«L’aeroport s’ubica en un entorn natural molt sensible que condiciona qualsevol projecte d’ampliació». L’afirmació apareix a l’últim informe de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) «Visió des de l’IEC sobre el debat de l’aeroport del Prat» publicat aquest juny, quan les aigües baixaven menys mogudes que fa un any. Té 80 pàgines i és un resum exhaustiu de les característiques de l’aeròdrom barceloní, de l’impacte econòmic i també de l’estat dels espais naturals. Els membres de l’acabada de crear comissió per a l’ampliació de l’aeroport de Foment del Treball comptaran amb un exemplar, que vol facilitar-los el president, Lluís Moreno.
La prolongació de la pista proposada per Aena ha despertat una oposició considerable al Baix Llobregat, que compta amb grups ecologistes històrics com Depana, acostumats a lidiar amb infraestructures de tot tipus i que fa anys que batalla amb el gestor dels aeroports «perquè compleixin els compromisos ambientals que van contraure al seu dia», descriu el seu vicepresident, José García.
Incompliments anteriors
Van ser ells els que van denunciar a la Comissió Europea els incompliments d’Aena en les compensacions ambientals de l’anterior pla i ara confien que sigui de nou Brussel·les la que vetlli per la protecció dels aiguamolls, també els del Remolar, on limita l’aeroport. «La Ricarda està absolutament morta i ja no té moviment d’aus», interpreta l’ornitòleg Jordi Sargatal, mentre Marita Gomis, propietària de la casa del mateix nom construïda per Antoni Bonet Castellana, lamenta com l’aeroport ha transformat la zona i com pretén continuar fent-ho.
«Hem de ser responsables i calibrar bé el triangle format pel benefici econòmic, el respecte a l’entorn natural i el soroll», conclou l’expert aeronàutic César Trapote. El fràgil equilibri entre tot.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Aeroport de Barcelona El Prat de Llobregat AENA Transports Transport aeri Generalitat Barcelones Avions Ministeri de Transports Aeroports
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Un any de la dana 8 versions sobre 5 hores clau
- Tribunals La jutgessa cita el Barça com a investigat en el cas Negreira
- Després de la reunió a Perpinyà Junts descarta que es pugui reconduir la ruptura amb el PSOE amb una reunió entre Sánchez i Puigdemont
- Cine Luis Tosar i Rigoberta Bandini presentaran la gala dels Goya: «Hi haurà molt català, gallec, eusquera i castellà»
- MERCATS Quatre claus per explicar el 16.000 de l’Ibex
- Informe de les Nacions Unides Les previsions climàtiques mostren signes de remissió en les emissions contaminants per primera vegada: «Ara cal accelerar l’acció»
