Jubilació
¿A quin lloc d’Espanya es cobren les pensions més altes?
Entre la comunitat en què més es paga de mitjana i en la que menys hi ha 442,45 euros mensuals de diferència

Unes persones grans descansen en uns bancs de Barcelona. /
A Espanya hi ha prop de 10 milions de persones que cobren algun tipus de pensió, amb la de jubilació com la més voluminosa, amb 6.258.422 de beneficiaris.
Per descomptat, la Seguretat Social no abona mensualment la mateixa quantitat de diners a totes aquestes persones. Factors com els anys cotitzats, el sou durant la vida laboral, l’edat de jubilació o el règim d’afiliació del treballador influeixen en la quantitat final que percep el pensionista. També l’autonomia en la qual s’hagi viscut, ja que s’aprecien notables diferències a la mitjana segons comunitats.
Jubilacions
Centrant-nos en les pensions per jubilació, veiem que la mitjana d’aquestes pensions que es paga a Espanya és d’1.255,92 euros (un 5,34% més que un any abans), aquesta mateixa mitjana és més alta en comunitats com el País Basc, Astúries, Madrid, Navarra, Aragó, Cantàbria, Catalunya i Ceuta.
Les províncies basques poden presumir de comptar amb la pensió per jubilació mitjana més elevada d’Espanya: 1.536,77 euros Astúries (1.502,45 euros), Madrid (1.458,04 euros), Navarra (1.412,94 euros) i Ceuta (1.369,85 euros) li van al darrere, completant el top cinc d’aquest rànquing.
D’altra banda, la creu d’aquesta moneda la trobem en els jubilats d’Extremadura, que cobren de mitjana 1.042,87 euros, la xifra més baixa de tot l’Estat. Juntament amb els extremenys, els gallecs (1.061,72 euros), els murcians (1.119,49 euros), andalusos (1.131,58 euros) i els valencians (1.148,23 euros) completen aquest llistat invers.
Notícies relacionadesTambé per sota de la pensió mitjana se situen els pensionistes d’Andalusia, el País Valencià, les Canàries, Castella i Lleó, La Rioja, Castella-la Manxa i les Balears.
Entre bascos i extremenys, 442,45 euros mensuals de diferència.
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers