Empreses

Dels Tagliatella a TMB: el paper de vàter i sabó de 3.000 empreses i ens públics arriben des de Lleida

  • La proveïdora familiar Ilser Group creix empesa per l’augment de costos i pel seu aterratge al sector públic a través de TMB

  • La companyia estima que els seus ingressos augmentaran un 40% aquest any, fins a arribar a un volum de negoci de 7 milions d’euros

Dels Tagliatella a TMB: el paper de vàter i sabó de 3.000 empreses i ens públics arriben des de Lleida

Santi Iglesias (Ilser Group)

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Sembrar quan la resta es replega, aguantar una mala ratxa, apostar decididament pels grans clients i també, com no, tenir una mica de sort. L’empresa familiar Ilser Group (abans Ilerda Serveis), distribuïdora de productes de neteja com paper de vàter, sabó o detergents, ha més que duplicat la seva facturació en els últims cinc anys, i preveu incrementar la xifra un altre 40% només aquest exercici. En aquest cas, més enllà dels factors que motiven l’estratègia general del grup des del 2016, la clau són l’augment de costos associat a les turbulències econòmiques dels últims mesos i a haver començat a participar (i a guanyar) en concursos públics.

Així, aquesta companyia amb seu a Lleida i gairebé 35 anys de trajectòria, que ja comptava a la seva cartera de 3.000 clients amb noms com els hotels Holiday Inn, la Corporació Alimentària de Guissona, el Grup Vall Companys, La Tagliatella o BonÀrea, serveix també ara geriàtrics, hospitals, ajuntaments i, des d’aquest juny, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). A aquest grup d’empreses municipals els subministra sabó i paper, tant perquè els mecànics es netegin les mans, com per als lavabos del personal i de les estacions. A la resta, també detergents, sabons de neteja de superfície i tota mena de productes de neteja.

En total, un volum de negoci entre Espanya i Andorra (on l’empresa va adquirir a finals de l’any passat la seva competidora Llexiu l’Andorrana) de més 5 milions d’euros l’any passat.

«Al llarg d’aquests anys hem aprofitat les dues crisis més grans que hi ha hagut [2008 i 2020] per créixer: en comptes de quedar-nos a casa i esperar que passi el temporal, hem aprofitat i ens ha anat molt bé», explica el conseller delegat de la firma, Marc Cerón. En els anys de la crisi financera, van invertir en sostenibilitat i a arribar a altres províncies catalanes. Davant l’esclat de la pandèmia, van decidir convertir-se en empresa covid i subministrar mascaretes, gel i guants. «Així vam veure que l’administració pública podia ser un bon client en qui recolzar-se després de la pandèmia, perquè el sector privat estaria bastant tocat», afegeix el directiu. I així han acabat sent proveïdors de dos hospitals a Tortosa o de diversos ajuntaments a l’Anoia i el Vallès.

Assentar creixement

Notícies relacionades

Ara, els seus esforços estan concentrats a consolidar el seu projecte i a assentar aquest creixement. Perquè aquesta espècie de tercera crisi global relacionada amb l’encariment de les matèries primeres i els problemes de subministrament, no serà fàcil per a ells. Si bé d’una banda els ajuda quant a la facturació (el paper de vàter es ven ara un 50% més car que a principis d’any, per exemple), per un altre els redueix marges.

«Els costos d’explotació del negoci han pujat molt, tant pels sous com pel cost energètic de l’empresa», conclou Cerón. «Has de fer meravelles per funcionar», afegeix el directiu, que malgrat tot està convençut que continuarà capejant el temporal.