Empreses

Dissenyar per a la gran indústria xinesa des de Barcelona

  • L’estudi català Ánima Design obté el 70% dels ingressos d’empreses asiàtiques que fabriquen per a gegants europeus

  • La companyia està en via d’accelerar el seu creixement treballant directament per a Roca, Almirall o Repsol

Dissenyar per a la gran indústria xinesa des de Barcelona

Ánima Design

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Allò que va començar com un petit estudi de disseny per a agències de publicitat, avui està darrere d’alguns microones Electrolux, de part de les eines que ven Bosch i d’una moto elèctrica de Peugeot. Com a mínim, de les parts d’aquests productes que fabriquen grans corporacions xineses. L’empresa de disseny industrial Ánima Design, amb seu i oficina principal a Barcelona, celebra aquest any el 20 aniversari amb un 70% del volum de negoci a la Xina i un ritme de creixement que cada vegada agafa més velocitat. Si el 2020 va créixer un 20%, l’any passat ho va fer gairebé un 50%. I la intenció és anar encara més enllà d’aquest exercici i passar dels 1,2 milions d’euros que va facturar la firma el 2021, als 2 milions d’euros. 

«Pot semblar poc, però si penses que és una empresa de serveis que l’únic que factura són hores, realment és molt», afirma un dels socis fundadors, Diego Quiroga. Aquest directiu relaciona l’accelerada en el creixement amb un canvi estratègic recent que els ha animat a anar a buscar clients més grans (han treballat directament amb Grupo Roca, Almirall i Repsol, per exemple) i els ha ajudat a assumir més projectes i a més velocitat.

També ha sigut clau començar a acceptar cada vegada més encàrrecs relacionats amb la salut i amb la mobilitat elèctrica. De fet, entre els dissenys més exemplars, l’empresa destaca la moto elèctrica de Volta o una bicicleta també elèctrica sense ràdios a la roda de davant d’Oohbike. «Volem continuar fent èmfasi en aquests sectors, treballar cada vegada més per a grans corporacions i anar posant-nos en la part de producció, que factura bastant», diu Quiroga.

Prototipatge i fabricació

Aquests objectius no semblen una quimera. La companyia en els seus orígens ja treballava amb Freixenet, Vieta i Casals, i, de fet, va ser l’última que va obrir la porta a fer arribar les seves propostes fins al continent asiàtic i, d’allà, a començar a encarregar-se també del prototipatge dels dissenys, o fins i tot de la fabricació.

Notícies relacionades

«Un dia, una empresa xinesa que fabricava per a Casals ens va dir que anéssim a la Xina, que els encantaven els nostres dissenys i que volien que els féssim per a ells», recorda el soci fundador de l’estudi. L’empresa feia marca blanca d’eines per a altres empreses, i si els contractaven a ells, a una firma europea, aconseguien dissenys més alineats amb les tendències d’aquest continent. «Vam començar a treballar per a aquesta empresa, després vam anar a fires i així vam anar obrint mercat fins al punt que entre el 2015 i el 2016, el 80% de la nostra facturació era Àsia», indica.

Ara hi tenen una oficina que ocupa 6 de les 27 persones que conformen la plantilla d’Ánima Design. Aquests treballadors s’ocupen en realitat de tasques relacionades amb la ‘supply chain’ (recerca de components o fabricants), perquè tot el disseny es concentra a Barcelona. I, de fet, sembla que fins i tot la fabricació podria començar a venir cap aquí: «Amb la crisi de contenidors, ens està arribant una allau de clients que fabriquen a la Xina i que es plantegen començar a fer-ho a Catalunya», dispara Quiroga. «És una oportunitat per a nosaltres», conclou.