Nou mercat

El BBVA entra a Itàlia amb un banc digital que regalarà fins a 180 euros

  • El grup espanyol desembarca en un nou mercat a través de comptes corrents i targetes de dèbit

onur

onur

2
Es llegeix en minuts
Pablo Allendesalazar
Pablo Allendesalazar

Periodista

ver +

El BBVA ha anunciat aquest dijous la seva entrada al mercat detallista italià amb un banc digital de nova creació que de moment només oferirà bàsicament comptes corrents i targetes, però no crèdits, dipòsits o altres productes financers. El grup ja comptava amb presència al país des de fa més de 30 anys en el negoci de la banca a l’engròs (finançament d’empreses), així que no ha hagut de demanar una fitxa bancària per començar a oferir els serveis als particulars.

Els primers executius de l’entitat d’origen basc feia un temps que afirmaven que tenien intenció d’aterrar en nous mercats, però no mitjançant compres d’altres bancs com s’ha fet tradicionalment (de fet, el BBVA va intentar el 2005 de prendre el control de la Banca Nazionale del Lavoro (BNL), en què participava des de 1998, però l’oposició del Banc d’Itàlia l’hi va impedir). L’aposta, així, passa ara per fer els desembarcaments a través de bancs digitals propis, amb la qual cosa el d’Itàlia és un primer pas en aquesta estratègia. 

Així ho ha ratificat el seu conseller delegat, Onur Genç, en una roda de premsa que ha ofert a Milà, en què no ha descartat estendre aquest model a nous mercats d’aquí un temps. El BBVA ha considerat que Itàlia és un bon punt de partida a causa del potencial de creixement de la banca digital al país. «És un gran mercat, que està immers en una profunda transformació digital. El comerç ‘online’, l’ús de la banca mòbil i el pagament amb targeta han crescut a doble dígit en els últims anys, cosa que dona grans oportunitats de creixement», ha afirmat el número dos del grup en una nota.

Notícies relacionades

Com a ganxo comercial de llançament, l’entitat ha ofert als futurs clients la possibilitat d’obtenir fins a 180 euros. Així, el primer mes els tornarà el 10% de totes les compres que facin, amb un màxim de 50 euros; els següents 12 mesos, l’1%, amb un màxim de 30 euros; i a més, rebran 20 euros per cada persona que convidin i s’hi obri un compte, amb un màxim de 100 euros. L’amic convidat que es faci client també rebrà 10 euros.

La proposta del BBVA, que ha creat un equip de més de 100 persones a Itàlia per llançar el projecte, és de moment la més bàsica dels serveis financers. Així, ofereix un compte amb targeta de dèbit (que no portarà impresos ni el número de compte ni el CVV, com ja fa a Espanya des de fa algun temps) sense despeses ni comissions. Les transferències seran gratuïtes fins a 1.000 euros si són instantànies o fins a 6.000 sense són ordinàries, mentre que les retirades d’efectiu als caixers no tindran cost a tota la zona euro a partir de 100 euros. A més, el banc ofereix fraccionar els pagaments fins a 1.500 euros i anticipar fins a la mateixa quantitat de la nòmina amb un cost màxim de cinc euros.

Temes:

BBVA Itàlia