BforPlanet i e-Show
Fires per a la sostenibilitat a Barcelona
L’activitat firal se centra en la recuperació econòmica compatible amb la defensa del medi ambient

La sostenibilitat i la defensa del medi ambient són a l’agenda de qualsevol empresa que pretengui tenir un futur. I Fira de Barcelona centra també els seus esforços a impulsar els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) a la comunitat empresarial. Aquest dimecres dos exemples al recinte firal de Montjuïc han corroborat aquests esforços. D’una banda l’ambiciós congrés BforPlanet, amb recolzament de l’ajuntament, per reunir experts i representants empresarials al Palau de Congressos amb l’objectiu de fomentar l’activitat econòmica sostenible i fer realitat aquests ODS. D’altra banda, de manera independent, i amb entrada pel carrer de Lleida, l’e-Show, una trobada empresarial per impulsar el desenvolupament del les tecnologies requerides per al comerç electrònic. Dues cares d’una revolució en marxa.
En la inauguració de BforPlanet, la ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, ha inclòs al seu missatge les claus del canvi econòmic que s’està produint: «La reactivació de l’economia després de la pandèmia s’ha d’afrontar congeniant el creixement, l’equitat i la sostenibilitat. I des de les aliances publicoprivades». El mantra es reprodueix sense parar a tots els fòrums i es diria que ha colpit les empreses. L’escalfament global, va recordar la ministra, «no és un problema del futur, és real». Va recordar els 50 graus centígrads registrats al Canadà.
Notícies relacionadesEl mateix primer tinent d’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, havia tallat la cinta inaugural de la petita fira e-Show Barcelona pocs minuts abans que assistir a BforPlanet. I és que no només amb discursos s’aconsegueix millorar l’agenda de la sostenibilitat. Qualsevol pime ha de contemplar el seu futur desenvolupament i creure en l’aposta de la sostenibilitat com si no hi hagués cap altra via. L’Ajuntament de Barcelona s’ha conjurat en aquesta estratègia. Al consistori defineixen aquesta estratègia com un model de «creixement econòmic sostenible i inclusiu», el Barcelona Green Deal, que amb nomenclatura anglosaxona pretén alçar-se en mantra rejovenit ja no només per a l’esquerra.
I mentre els discursos se succeïen al Palau de Congressos, els petits empresaris i emprenedors pugnaven aquest dimecres per obrir-se camí en el món digital que s’ha accelerat amb la pandèmia. Proveïdors i clients navegant entre la formació i la creació de llaços empresarials. Una fira pràctica, d’aquestes que democratitzen la intervenció pública i els púlpits, amb més zones d’intercanvi d’idees que canapès a discreció. Empreses que venen sistemes per a l’automatització d’enviaments, empaquetaments més ecològics, solucions de missatgeria, aplicacions per a la gestió de ‘marketplaces’, ajudes per al comerç electrònic, anàlisi d’estratègies de màrqueting digital, empreses que assessoren a les xarxes socials. «El que es respira a e-Show són les ganes de posar en comú les experiències professionals», explicava un expositor. La fira afavoreix amb aquest saló la formació exprés, l’intercanvi d’experiències i el negoci. I amb BforPlanet, l’aposta barcelonina per un creixement compatible amb la preservació de l’entorn.
- Famosos Ferran Adrià desvela a 'Col·lapse' la frase que li va dir Xavi Hernández: "Se'm va quedar sempre al cap"
- Preus rebaixats Ni Lidl ni Carrefour: aquest és el supermercat 'low cost' que arrasa a Espanya
- Urbanisme BCN traurà a concurs la Torre Ona de Glòries abans de final d’any
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- Segons la Cambra ¿Com afectarà Catalunya la guerra comercial?: 1.000 milions d’euros en vendes, menys contractacions i vi i oli més barats
- Mercat laboral Espanya suma més de 230.000 ocupats a l’abril
- Sector bancari Economia obre l’enquesta sobre l’opa i dona fins al 16 de maig per votar
- Cuerpo diu que el Govern central no busca una resposta de "sí o no"
- Reunió anual del Cercle d’Economia António Costa: "El que necessitem és un rearmament col·lectiu, no 27"
- Feijóo, ¿al pitjor país del món?