Indústria en auge

Alicia Koplowitz es llança al món del ‘gaming’

  • La inversora entra en el capital de Team Heretics i aposta així per afegir-se al creixent negoci dels videojocs d’esport

iigo car 1200

iigo car 1200

3
Es llegeix en minuts
Carles Planas Bou
Carles Planas Bou

Periodista

Especialista en tecnologia i el seu impacte sociopolític.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Fa anys que els videojocs van deixar de ser vistos com un món virtual aliè per convertir-se en un gegant i sucós negoci. El mateix està passant amb els e-sports, tornejos d’esports electrònics que ja han captat l’atenció dels inversors més grans. Un fenomen que s’està accentuant a Espanya en paral·lel al creixement d’aquesta emergent indústria.

Prova d’això és Team Heretics. El 14 de juny passat es va anunciar que l’empresària multimilionària Alicia Koplowitz, la segona dona més rica del país, havia invertit en el club d’e-sports a través de la seva societat de capital risc, Omega Capital. Aquesta organització, fundada el 2016 pel ‘youtuber’ Jorge Orejudo i que competeix en videojocs com ‘Fortnite’ o ‘Counter-Strike’, llavors va assegurar que l’aposta directa pel seu negoci per part de Koplowitz –que actualment té una fortuna de més de 2.350 milions d’euros, segons Forbes– «és un clar indicador del potencial que hi ha en aquesta indústria».

I és que una setmana abans Team Heretics havia oficialitzat l’entrada en el seu accionariat de Sevenzonic Capital, grup que compta com a fundadors amb alts directius de Google Espanya, Grup BBVA i Accenture España. Per captar socis d’aquesta talla el club compta amb més de 100 milions de seguidors acumulats com a atractiu, fet que el converteix en el més popular de parla hispana.

Un negoci que creix

El desembarcament del món financer en els videojocs és una realitat que no para de consolidar-se. El maig de l’any passat, l’empresa Giants Gaming –que és darrere de l’equip Vodafone Giants– va aixecar una ronda de finançament de tres milions d’euros, la més elevada aconseguida al sector.

En els últims mesos, altres equips coneguts dels esports electrònics en espanyol han seguit el mateix camí. Cream Real Betis ha rebut més de 258.000 euros, Emonkeyz va aixecar-ne mig milió a finals del 2020 i Team Queso obrirà una altra ronda d’un milió durant la segona meitat de l’any.

Mercat atractiu

L’atractiu d’aquest sector també s’ha notat en els patrocinis. Des de fa anys, grans marques com Nike, Intel, Movistar o Red Bull han buscat associar-se amb equips i campionats d’esports electrònics, que cada vegada tenen més públic. La seva aposta ha funcionat com efecte crida per a altres companyies i inversors.

La popularització dels e-sports també ha deixat un fenomen curiós: esportistes que inverteixen en projectes d’esports electrònics o que creen els seus propis equips i competicions. És el cas de superestrelles en actiu o de llegendes retirades del futbol i el bàsquet com Gerard Piqué, David Beckham, Stephen Curry o Michael Jordan.

Consolidació del sector

Per a Jordi Soler, director general de la Lliga de Videojocs Professional (LVP) –competició virtual líder al món hispanoparlant–, la normalització de les inversions de capital en els esports electrònics és el resultat de la maduració d’aquest ecosistema. «Aquests grans inversors decideixen fer el salt perquè veuen una oportunitat de negoci», afirma. Per norma, els fons solen entrar en projectes que siguin rendibles a partir de tres o cinc anys.

Notícies relacionades

La irrupció de la crisi sanitària del coronavirus també va colpejar els e-sports, que van veure com es cancel·laven els seus multitudinaris tornejos i com antics socis queien de la llista de patrocinadors. Per captar més inversió, LVP va engegar juntament amb els equips un pla de comercialització dels seus drets audiovisuals i patrocini. «Aquest últim any ens han contactat més fons que mai perquè els ajudem a entendre aquest món i a agilitar el procés d’inversió», diu Soler.

Tot i així, els esports electrònics també han vist disparar-se les xifres d’espectadors dels seus tornejos. Aquestes ingents audiències han reforçat l’interès en un món dels videojocs que ha aconseguit resistir la pandèmia i consolidar-se com un mercat de referència mentre espera que, entre finals d’aquest any i el 2002, la normalitat torni a les competicions. «La roda ha continuat girant», apunta Soler. «I cada vegada és més gran».

Temes:

eSports