Entrevista amb Nadia Calviño , vicepresidenta segona i ministra d’Assumptes Econòmics
Nadia Calviño: «L’estabilitat és un valor econòmic i els indults hi ajuden»

A1-115147574.JPG /
La vicepresidenta segona i ministra d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital (la Corunya, 1968) va participar la setmana passada a Barcelona en un col·loqui al Cercle d’Economia. Calviño va constatar l’optimisme empresarial i la confiança en la recuperació. En aquest clima, defensa els indults dels líders independentistes i afirma que el contrari a dialogar amb Catalunya porta el país a un «atzucac».
Aquest mes ha estat bastant a Barcelona. ¿Ha notat l’ambient una mica diferent entre els empresaris i ara que hi ha un nou Govern?
He notat un ambient d’optimisme. El món empresarial ja percep clars signes de recuperació. No he tingut ocasió de parlar amb els representants del Govern, però confio que tindran una actitud constructiva que ens permeti treballar en la mateixa direcció i poder respondre a l’interès general dels ciutadans, per això som aquí.
¿Què opina dels indults del procés que tot apunta que s’aprovaran dimarts?
Si alguna cosa hem après en els últims anys és que l’estabilitat és un actiu econòmic. Tots hem de contribuir a mantenir aquesta estabilitat política, econòmica i social. Aquest objectiu ha de guiar el Govern central per intentar orientar les relacions entre els diferents territoris d’Espanya sobre la base del diàleg, del retrobament, del respecte i de la concòrdia. El camí alternatiu ens porta a un atzucac i a un xoc de trens improductiu.
El G-7 acaba d’aprovar un impost mínim a les multinacionals, mentre Pablo Casado o Isabel Ayuso insisteixen en rebaixes fiscals. ¿Xoca que vagin a la contra d’aquest consens internacional?
Sí. Després de la pandèmia tots som conscients de la necessitat de reforçar els nostres sistemes de salut. Això costa diners. Hem de tenir un sistema de finançament just i sostenible. Moltes vegades crec que a aquelles persones que demonitzen els impostos, en realitat el que no els agrada és el que es paga amb aquests impostos: la sanitat pública, l’educació pública, la defensa, la seguretat i el bon funcionament de l’administració.
Aquest any, per primera vegada en molt de temps, els espanyols hem aconseguit estalviar. ¿És el moment de gastar?
¡Aquesta és probablement la pregunta més agradable que m’han fet des que soc ministra! Tradicionalment a Espanya les taxes d’estalvi són baixes, però per la pandèmia existeix un important estalvi embassat. Tots tenim ganes de vacances, de sortir i disfrutar d’un estiu més normal del que hem viscut mesos enrere, per això crec que l’impuls del consum serà un dels factors que accelerarà la recuperació en la segona part d’aquest any.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- La nova vida de Lamine Yamal
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Barcelona 4 Reial Madrid 3 Un Barcelona salvatge sepulta el Madrid i obre una nova era
- Al peu de Collserola La Fiscalia investiga la instal·lació de barracons en un parc protegit de Sarrià
- Successos Detingut un conductor borratxo per circular 15 km contra direcció a Olot
- Futbol El Barça es proclama campió de Lliga F i segueix amb pas ferm cap al pòquer de títols